REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Produkty spożywcze będą opatrzone informacją o wartościach odżywczych

  • Autor: portalspozywczy.pl / PAP
  • Data: 07-12-2010, 16:54

Uzgodnione przez unijnych ministrów zdrowia rozporządzenie przewiduje obowiązkową informację o wartościach odżywczych produktów: kaloryczności, zawartości tłuszczu, w tym tłuszczy nasyconych, białka, węglowodanów oraz soli w 100 mililitrach albo 100 gramach. Zaostrzone będą też przepisy o zawartości alergenów.

REKLAMA

Proponując rozporządzenie KE "w czytelny i przystępny sposób chce zapewnić konsumentom istotne i potrzebne im informacje, umożliwiające dokonywanie świadomych zakupów". Umieszczanie informacji o wartości odżywczej to jeden ze sposobów walki z otyłością prowadzonej przez UE. Dotąd producenci mieli obowiązek umieszczać te dane tylko na produktach "odchudzających" czy też "zdrowotnych" - inni robili to dobrowolnie i w dowolny sposób.

Obowiązek informacji nie będzie dotyczył piwa, wina, miodów pitnych i alkoholi spirytusowych i żywności niepakowanej. Państwa członkowskie mają jednak możliwość wprowadzania dodatkowych rozwiązań krajowych, o ile nie naruszają one przepisów UE.

Rozporządzenie wróci teraz do Parlamentu Europejskiego. Gdy zakończy się proces legislacyjny, przemysł będzie musiał zacząć stosować nowe przepisy w ciągu trzech lat, ale planuje się dłuższy okres przejściowy dla firm zatrudniających do 10 osób.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alba 06-01-2011, 14:49:
A o zawartości i różnorodności składników chemicznych macie zamiar nadal milczeć???????????????????????????????
  • J.CH. 13-12-2010, 07:39:
Ma to sens, jest jednak male ale.... . Na stan zdrowia maja wplyw rozne czynniki. Do nich nalezy sposob odzywiania i wartosc odzywcza produktow. Tych produktow ktore wchodza w sklad codziennej diety.
Informacja o zawartosci w produkcie skladnikow odzywczych moze byc jedynie tam, gdzie jest opakowanie. A co zrobic z informacja o produktach nieopakowanych, ktorych jest spora ilosc. Sa to produkty kupowane na wage, sery, wedliny,pieczywo. Niestety ekspedientki najczesciej nic nie wiedza o produktach ktore sprzedaja. Problemem jest tez wiarygodnosc informacji na opakowaniu. Czy bedzie to laboratorium majace uprawnienia certyfikowania produktu i wartosci odzywczych. Czy bedzie to wolna amerykanka. Wiemy, ze za pieniadze mozna kupic kazda informacje. Czy kazda partia produktu schodzaca z produkcji musi byc badana za kazdym razem, czy w jakims cyklu. Kto zagwarantuje, ze produkt bedzie mial standaryzowana jakosc i stabilnosc recepturowa. I jak to wplynie na wzrost ceny produktow, bo musi wplynac. Badanie tak licznej ilosci wartosci odzywczych w produkcie kosztuje producenta. A na koncu zaplaci za to konsument.
  • konsument 11-12-2010, 00:41:
Przydałaby się też informacja o miejscu wytwarzania, a nie ogólnie, że w Europie. Tak tylko giną zakłady, a zostają marki bez swoich korzeni. Konsument chciałby wiedzieć o pochodzeniu danego produktu.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH