Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Projekt Unii Europejskiej zagrozi rozwojowi międzynarodowych przewoźników

Do 2022 roku niedobór kierowców w polskich firmach transportowych osiągnie poziom 200 tys. miejsc pracy. Eksperci szacują, że wartość dóbr przetransportowanych do 2050 roku osiągnie 68,5 bilionów dolarów. Wskaźnik „pustej mili” wynosi 16 proc. w transporcie drogowym europejskich firm spedycyjnych. W przypadku wprowadzenia Pakietu Mobilności prognozy mówią o 5 proc. wzroście.

Projekt Unii Europejskiej zagrozi rozwojowi międzynarodowych przewoźników
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 16-10-2019, 11:19

Według danych ONZ do 2050 roku liczba ludności na świecie wzrośnie z obecnych 7,7 mld do 9,7 mld osób. W konsekwencji wzrośnie popyt zarówno na produkty, jak i usługi, ruch osób i towarów ulegnie intensyfikacji. Tendencje wzrostową widać już na całym świecie, w 2017 r. wysłano 10,7 mld ton towarów; to 1,5 mld ton więcej niż w 2012 roku. Analitycy prognozują, że ilość wysyłanych towarów zwiększy się czterokrotnie do 2050 r., a wartość dóbr przetransportowanych do 2050 roku osiągnie 68,5 bilionów dolarów. Te liczby przekładają się także na wskaźniki makroekonomiczne państwa stymulujący lokalną gospodarkę. W Polsce branża TSL jest oceniana przez analityków jako jeden z najważniejszych fundamentów budujących rodzime PKB. GUS na początku 2019 roku ocenił, że wartość dodana brutto w obszarze transportu i gospodarki magazynowej w 2018 r., w porównaniu z rokiem poprzednim, wzrosła o 9,2%, wobec wzrostu 7,2% w 2017 r.

Z drugiej strony prognozy wskazują, że problemy, z którymi branża transportowa już się zmaga ulegną dalszemu pogłębieniu. Szacowany poziom niedoboru kierowców do 2022 roku osiągnie 200 tys. wolnych miejsc pracy przy utrzymaniu obecnej luki w podaży. Od lat 80. w branży transportu ciężarówek występuje deficyt pracowników, który w dużej mierze wynika z niskich wynagrodzeń, starzejącej się siły roboczej i wpływu jazdy długodystansowej na ogólny stan zdrowia. 890 000 nowych kierowców według szacunków American Trucking Association (ATA) będzie potrzebne do 2025 r.

- Przedsiębiorcy z branży transportowej muszą walczyć o swoich pracowników zapewniając im coraz lepsze warunki. Braki kadrowe wiążą się z dodatkowymi wydatkami. Koszt jednodniowego przestoju samochodu ciężarowego może sięgać nawet 650 EUR, dlatego firmy transportowe prognozują wzrost cen za świadczone usługi. Przedstawiciele branży twierdzą, że prognozowane czynniki doprowadzą do zwiększenia obciążeń w sektorze w przedziale od 7 do 15% do końca 2020 roku, w porównaniu z rokiem 2018, dynamika wzrostów jest więc wysoka. - komentuje Alexander Beresford, CMO Finiata.pl.

Zdaniem ekspertów polska branża transportu ciężarowego jest obecnie w szczycie fazy wzrostu. Szacunki mówią, że obsługiwany przez nią tonaż zwiększy się z około 1,17 mld ton w roku 2018 do poziomu około 1,44 mld ton w roku 2022, co przełoży się na średnioroczny wzrost na poziomie 5,3%.

więcej informacji:

kabotaż RSS ALERT    /    pakiet mobilności RSS ALERT    /    Alexander Beresford RSS ALERT    /    TSL RSS ALERT    /    transport samochodowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.