Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Projektanci opakowań: Wiele firm korzysta z przedrostka eko jak z magicznej formuły

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 20-12-2014, 17:57
Projektanci opakowań: Wiele firm korzysta z przedrostka eko jak z magicznej formuły
fot. Fotolia

W ostatnich latach temat ekologii i zdrowej żywności w Polsce stał się wdzięcznym zagadnieniem dla projektantów, a w finale również dla konsumentów. Rosnące zainteresowanie zdrowym trybem życia, w szczególności samym żywieniem spowodowało, że coraz więcej firm chciało przygotować marki i opakowania dla produktów, które miały być pozycjonowane jako zdrowe, ekologiczne i nowoczesne - podaje Brandy Design.

Brandy Design współpracuje nad takimi markami, jak: Organic Drop, Organic Planet, Dobra Kaloria, MyEcoLife, Kuchnia Króla Maciusia, Otrębus, Powerbread, Dania Babci Zosi. 

- Zagadnieniem, które pojawia się jako istotne przy tak dużym doświadczeniu w pracy zmarkami stawiającymi na aspekt eko, jest sama refleksja nad wymiarem ekologiczności tych jak i pozostałych, funkcjonujących na rynku marek. W Polsce ciągle, zgodnie z wynikami badań, konsumenci nie są gotowi płacić więcej ze względów ekologicznych. Ciągle jest to obszar niezwykle zależny od aktualnej sytuacji finansowej. A prawdziwe ekologiczne opakowania są radykalne i nie idą na kompromisy, ponieważ muszą spełnić wyśrubowany warunek nie pozostawiania po sobie śladów w środowisku. A to niestety kosztuje i wpływa na koszty producenta, a tym samym na wyższą cenę produktu na półce sklepowej - czytamy w komunikacie Brandy Design.

Jak zaznaczają projektanci, również same oznaczenia i znaczenia certyfikatów ciągle niewiele mówią konsumentom, co doskonale wykorzystają firmy, które z przedrostka eko korzystają jak z magicznej formuły. Dla samej spójności opakowaniowych propozycji, a więc i spójności marek, zawsze powinien być to materiał ekologiczny, w pełni poddający się recyklingowi i nie szkodzący środowisku. Te niestety są zwykle droższe i często nie mieszczą się w możliwościach firm.

- Tym samym powinniśmy zaznaczyć, że wiele z projektów bardziej roztacza atmosferę ekologiczności niż spełnia wyśrubowane kryteria. Projektowane opakowania mają jedynie ją podkreślić. Opakowania w ramach ekozasad, powinny uwzględniać aspekty zrównoważonego rozwoju, które na poziomie projektowania sprowadzają się do następujących rozwiązań: redukcji, recyclingu / odzysku, ponownego użycia, biodegradowalności i napędzania pozytywnych zmian w zwyczajach konsumentów. Najłatwiej, jak widać po naszych realizacjach, przy określonym i skromnym budżecie o te pierwsze, odsłaniające same produkty. Ograniczenia natomiast nie muszą dotyczyć samych produktów, które zwykle wykazują się odpowiednią certyfikacją - podaje Brandy Design.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Faj 22-12-2014, 09:44:
"BIO", "EKO" itd to wielka ściema. Chodzi o kasę, którą wyrywają instytucje certyfikujące. Certyfikaty nawet daja, za grube pieniądze, na bakalie z Chin i innych azjatyckich krajów, gdzie o ekologii nawet nie słyszeli. U nas konsumenci wszystko kupią. A to wielka ściema i oszustwo.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH