Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prowokacyjne hasło spotu ogólnopolskiej kampanii ws. GMO

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2014, 22:34

Spot o kontrowersyjnym tytule "Nie bądź emo, nie żryj GMO" będzie promował ogólnopolską kampanię społeczną "Wolne od GMO? Chcę wiedzieć" Inicjatorami akcji są Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) z Łodzi oraz Federacja Zielonych - Grupa Krakowska.

‘’Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!” to ogólnopolska kampania społeczna zainicjowana w listopadzie 2013 roku. Jej celem jest wprowadzenie w Polsce oznakowania ‘’bez GMO” na etykietach produktów żywnościowych. Zgodnie z prawem unijnym producenci żywności mają obowiązek informowanie o obecności GMO, w przypadku gdy genetycznie modyfikowane organizmy stanowią powyżej 0,9 procenta składu produktu. Kwestia znakowania „bez GMO” nie została do tej pory uregulowana, jednak z własnej inicjatywy zostały wprowadzone przez część państw, m.in.: Austrię, Niemcy oraz Francję.

- Często nie wiemy, co tak naprawdę jemy. Przyczyny mogą być różne. Zdarza się, że nie wszystko, czego szukamy, jest napisane na etykiecie produktu - mówi Rafał Górski, prezes INSPRO. - Rozpoczęliśmy tę kampanię, gdyż wierzymy, że silny ruch konsumencki jest jednym z ważnych filarów społeczeństwa obywatelskiego, którego rozwój wspieramy. Polscy konsumenci chcą wiedzieć, które produkty powstały bez udziału organizmów genetycznie zmodyfikowanych" – dodaje.

W świetle wyników badań przeprowadzonych przez Millward Brown dla INSPRO we wrześniu 2013 roku, Polacy są zwolennikami proponowanego oznakowania. 73,1 proc. ankietowanych opowiada się za wprowadzeniem wyraźnych oznaczeń informujących, że produkt jest wolny od GMO. Jednocześnie 76,6 proc. respondentów popiera oznaczaniem o karmieniu zwierząt paszą bez GMO w przypadku mleka, serów i jaj.

Jak przyznają organizatorzy animowany spot jest skierowany przede wszystkim do młodych konsumentów – do nakręcenia spotu zainspirowały nas bieżące wydarzenia, związane z tematem żywienia dzieci i młodzieży w szkołach. Od pewnego czasu niektóre placówki oświatowe z własnej inicjatywy zaczęły zmieniać istniejący system i wprowadzać u siebie zasady zdrowego odżywiania. Dlatego dobrze się stało, że Sejm i Senat przyjęły ustawę, wyrzucającą ”śmieciowe jedzenie” ze szkolnych stołówek i sklepików. To wskazówka dla wszystkich, że takiej żywności nie powinno się jeść – zaznacza Górski.

Kampania "Wolne od GMO"  zachęca do podpisywania deklaracji poparcia dla wprowadzenia w Polsce jednolitego systemu znakowania „bez GMO” na produktach żywnościowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH