Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj obszerny wywiad na temat rynku francuskiego

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 10-07-2013, 13:09
Przeczytaj obszerny wywiad na temat rynku francuskiego
Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Fot. CCIFP

Francja to trudny i bardzo konkurencyjny rynek, na którym dużą rolę odgrywają sieci handlowe. Prawie wszystkie największe koncerny spożywcze są już obecne we Francji, a francuscy konsumenci są przywiązani do własnych marek. Mimo to, Francja może być ciekawym rynkiem zbytu dla polskiej żywności, szczególnie dla produktów ekologicznych i dań ghotowych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Nadia Bouacid, Kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP).

W ramach Branżowego Programu Promocji Branży Polskie Specjalności Eksportowe, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki, polscy przedsiębiorcy z branży spożywczej wskazali Francję jako jeden z kluczowych dla nich rynków eksportowych. Co mogło o tym zdecydować? Dlaczego Francja jest tak ważna dla polskich eksporterów żywności?

Wybór rynku francuskiego, jako kluczowego dla polskich eksporterów, wcale mnie nie dziwi. Francja jest jednym z największych rynków zbytu w całej Europie z ponad 60 milionami konsumentów. Zresztą już sam fakt, że francuska kuchnia została w 2010 roku wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO świadczy o tym jak ważne miejsce zajmuje we Francji jedzenie i przemysł spożywczy.

Wydatki Francuzów na artykuły spożywcze są jednymi z najwyższych w Europie, tylko w Szwajcarii, Luksemburgu i Islandii wydaje się więcej. Dodatkowym atutem jest stosunkowa bliskość geograficzna, dzięki czemu łatwiej jest eksportować polskie towary właśnie do Francji, niż do innych krajów. Proszę również zwrócić uwagę, że Francja jest krajem bardzo różnorodnym kulturowo, co rodzi zapotrzebowanie na zdecydowanie szerszy asortyment produktowy. Stąd też francuski rynek może być postrzegany, jako bardzo rozwojowy przez polskich eksporterów.

Jak ocenia Pani potencjał rynku francuskiego dla polskiego eksportu w segmencie rolno-spożywczym?

Francja jest nie tylko dużym konsumentem artykułów spożywczych, ale również czwartym największym producentem żywności na świecie. Znaczna część produktów zostaje w kraju, dzięki czemu Francja zachowuje dodatni bilans handlowy z krajami UE w segmencie spożywczym.

Produktami eksportowymi Francji są głównie różnego rodzaju zboża i produkty pochodzenia zwierzęcego. W imporcie przeważają owoce oraz produkty na bazie warzyw i owoców, ryby, oleje, kawy, kakao, herbata oraz tytoń. Polscy eksporterzy dostrzegają potencjał tego rynku , gdyż Francja jest obecnie piątym odbiorcą polskich produktów rolno-spożywczych. Nie zapominajmy, że symbol francuskiej kuchni, czyli ślimak, w znacznej mierze pochodzi właśnie z Polski.

Czy problemem dla polskich eksporterów żywności może być silna konkurencja, na jaka natrafią na tym rynku? Jakie jeszcze widzi Pani problemy w dostępności tego rynku dla eksporterów?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH