Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj pełny wywiad z przedstawicielami WPHI w Paryżu

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 19-07-2013, 09:53
Przeczytaj pełny wywiad z przedstawicielami WPHI w Paryżu
Fot. flickr.com

Wywiad z przedstawicielami Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Paryżu, na temat rynku francuskiego i jego znaczenia dla eksporterów żywności z Polski.

Czy Polscy eksporterzy żywności interesują się rynkiem francuskim?

Janusz Pieńkowski, Radca-Minister WPHI Ambasady RP we Francji: W ubiegłym roku dalszym ciągu utrzymywał się znaczący wzrost sprzedaży produktów rolno-spożywczych do Francji. Według danych za 2012 rok, Polska wyeksportowała do Francji towary o wartości 1,04 mld euro. W eksporcie przeważały gotowe artykuły spożywcze, napoje, alkohol oraz wyroby tytoniowe, a wartość sprzedaży wyniosła 607,99 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o ponad 23 proc.

W tej grupie produktów Polska eksportuje do Francji najwięcej tytoniu - na poziomie 311 mln euro. Nadal istnieje wysoka sprzedaż mięsa i jego produktów pochodnych na poziomie 295,2 mln euro - wzrost o 22 proc. W tej grupie produktów przeważało pierwszy raz w 2012 r. mięso i podroby jadalne na poziomie 139 mln euro przed sprzedażą ryb - na poziomie 108 mln euro.

Uważam, że eksport produktów rolno-spożywczych na rynek francuski ma tendencję wzrostową, co można wnioskować na podstawie zapytań handlowych, które wpływają do naszego Wydziału. Ich ilość od lat utrzymuje się na wysokim poziomie, a z moich obserwacji wynika, że w ostatnim czasie napływa ich zdecydowanie więcej.

Jednak przeważają opinie, że polska żywność nie jest widoczna we Francji, ponieważ sprzedajemy tam głownie produkty nieprzetworzone. Z czego to może wynikać?

Monika Piwek, Ekspert WPHI Ambasady RP we Francji: Rzeczywiście, nieliczne polskie marki z branży rolno-spożywczej są rozpoznawalne na rynku francuskim. Od niedawna Ministerstwo Gospodarki realizuje za pośrednictwem WPHI Branżowe Programy Promocji. Mają one na celu wykreowanie nowych silnych marek rozpoznawalnych na tym rynku. Mamy nadzieję, że działania związane z kreowaniem pozytywnego wizerunku polskich specjalności eksportowych zwiększy rozpoznawalność polskich marek, a niektóre z nich na stałe wpiszą się w pejzaż francuskich supermarketów.

J.P.: Francja jest krajem z długą tradycją rolniczą, w którym przemysł rolno-spożywczy jest silnie rozwinięty i odgrywa ważną rolę w gospodarce. Z Francji wywodzą się bowiem francuscy giganci sektora rolno-spożywczego, tacy jak : Grupa Danone, Lactalis czy Bongrain. Można zatem mówić o wysokiej konkurencyjności i wymaganiach stawianych całej branży rolno-spożywczej, nie tylko w kwestiach jakościowych, jak bezpieczeństwo żywieniowe, czy smakowych, ale również w kwestiach marketingowych, takich jak: reklama, opakowania, dostosowania produktu do potrzeb i gustów klienta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH