Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przed świętami brakuje rąk do pracy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 21-11-2016, 12:16
Przed świętami brakuje rąk do pracy
fot. shutterstock

Sprzedaż produktów FMCG w okresie świątecznym rośnie średnio o 20 proc. To dużo, szczególnie że średnia dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi 4 proc. rocznie. Najwięcej kupujemy produktów żywnościowych i napojów, a także kosmetyki, leki i wyroby tytoniowe. Firmy będą walczyć o rekordowe przychody, ale na przeszkodzie może stanąć brak rąk do pracy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już ponad 30 proc. pracodawców. Tegoroczne święta dla wielu branż mogą być szczególnie trudne.

Walka o świątecznego klienta (i jego portfel) mobilizuje producentów FMCG jak nigdy w całym roku. Wg prognoz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) rodzinne budżety znowu będą rekordowo wysokie – statystyczny Kowalski planuje przeznaczyć na zakupy średnio 1500 zł, czyli aż o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Coraz częściej też sięgamy po świąteczny kredyt gotówkowy – w zeszłym roku skorzystało z niego nawet 300 tys. Polaków. Nic dziwnego, że rynek pracy w tym okresie przeżywa prawdziwy boom, a zespoły sprzedażowe w sieciach handlowych dwoją się i troją, aby zapełnić półki sklepowe i przyciągnąć klientów do popularnych w tym okresie stref promocyjnych.

Jednak mimo ogromnego zapotrzebowania na pracowników, firmy wciąż mają problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych kadr, a wakaty często nieobsadzone są przez wiele miesięcy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już 1/3 pracodawców, a niedobór rąk do pracy dotyka zarówno stanowisk specjalistycznych, jak i niewykwalifikowane kadry. Spośród 1,3 mln zarejestrowanych w Polsce bezrobotnych, ok. 800 tys. to tzw. osoby trwale bezrobotne, które przed podjęciem pracy wymagają przeszkolenia. Przywrócenie ich na rynek pracy wymaga odpowiednich kursów zawodowych i pomocy specjalistów, na które firmy zwykle nie mają czasu.

Wobec pogłębiającego się rynku pracownika, rośnie wartość rynku usług outsourcingu całych zespołów sprzedażowych do zewnętrznych dostawców. Tylko w ostatnich kilku latach wzrósł on o kilkanaście procent. Głównym powodem jest ograniczenie kosztów własnych, zwiększenie wartości i konkurencyjności oferty oraz posiadanie specjalistycznej wiedzy i doświadczenia branżowego przez firmę outsourcingową. Wśród sektorów najchętniej wykorzystujących ten model biznesowy są branże FMCG, farmaceutyczna i electro – czyli dostawcy tzw. gorących produktów w okresie świątecznym.

W takim modelu wyspecjalizowane firmy zajmują się nie tylko rekrutacją i tworzeniem elastycznych zespołów sprzedażowych dla konkretnej marki, ale też wspierają producenta w strategicznych obszarach, takich jak budowa strategii promocyjnej w sieciach handlowych czy rozwój określonych celów okołosprzedażowych. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.