REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przed świętami brakuje rąk do pracy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 21-11-2016, 12:16
Przed świętami brakuje rąk do pracy
fot. shutterstock

Sprzedaż produktów FMCG w okresie świątecznym rośnie średnio o 20 proc. To dużo, szczególnie że średnia dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi 4 proc. rocznie. Najwięcej kupujemy produktów żywnościowych i napojów, a także kosmetyki, leki i wyroby tytoniowe. Firmy będą walczyć o rekordowe przychody, ale na przeszkodzie może stanąć brak rąk do pracy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już ponad 30 proc. pracodawców. Tegoroczne święta dla wielu branż mogą być szczególnie trudne.

REKLAMA

Walka o świątecznego klienta (i jego portfel) mobilizuje producentów FMCG jak nigdy w całym roku. Wg prognoz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) rodzinne budżety znowu będą rekordowo wysokie – statystyczny Kowalski planuje przeznaczyć na zakupy średnio 1500 zł, czyli aż o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Coraz częściej też sięgamy po świąteczny kredyt gotówkowy – w zeszłym roku skorzystało z niego nawet 300 tys. Polaków. Nic dziwnego, że rynek pracy w tym okresie przeżywa prawdziwy boom, a zespoły sprzedażowe w sieciach handlowych dwoją się i troją, aby zapełnić półki sklepowe i przyciągnąć klientów do popularnych w tym okresie stref promocyjnych.

Jednak mimo ogromnego zapotrzebowania na pracowników, firmy wciąż mają problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych kadr, a wakaty często nieobsadzone są przez wiele miesięcy. Kłopoty ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach zgłasza już 1/3 pracodawców, a niedobór rąk do pracy dotyka zarówno stanowisk specjalistycznych, jak i niewykwalifikowane kadry. Spośród 1,3 mln zarejestrowanych w Polsce bezrobotnych, ok. 800 tys. to tzw. osoby trwale bezrobotne, które przed podjęciem pracy wymagają przeszkolenia. Przywrócenie ich na rynek pracy wymaga odpowiednich kursów zawodowych i pomocy specjalistów, na które firmy zwykle nie mają czasu.

Wobec pogłębiającego się rynku pracownika, rośnie wartość rynku usług outsourcingu całych zespołów sprzedażowych do zewnętrznych dostawców. Tylko w ostatnich kilku latach wzrósł on o kilkanaście procent. Głównym powodem jest ograniczenie kosztów własnych, zwiększenie wartości i konkurencyjności oferty oraz posiadanie specjalistycznej wiedzy i doświadczenia branżowego przez firmę outsourcingową. Wśród sektorów najchętniej wykorzystujących ten model biznesowy są branże FMCG, farmaceutyczna i electro – czyli dostawcy tzw. gorących produktów w okresie świątecznym.

W takim modelu wyspecjalizowane firmy zajmują się nie tylko rekrutacją i tworzeniem elastycznych zespołów sprzedażowych dla konkretnej marki, ale też wspierają producenta w strategicznych obszarach, takich jak budowa strategii promocyjnej w sieciach handlowych czy rozwój określonych celów okołosprzedażowych. 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 234) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH