REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedsiębiorcy nieufni dla nowych kontrahentów

  • Autor: PAP
  • Data: 28-08-2015, 09:54

Z badań Rzetellnej Firmy wynika, że najczęstszymi powodami nieufności przedsiębiorców do nowych kontrahentów są złe opinie krążące w internecie na temat firmy lub też brak jakikolwiek opinii oraz krótki okres prowadzenia działalności - donosi PAP.

REKLAMA

Program "Rzetelna Firma", skupia firmy kierujące się kodeksem etycznym w zakresie uczciwości, rzetelności i wiarygodności prowadzonego biznesu. Program prowadzony jest pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

Celem badania przeprowadzonego pomiędzy majem a lipcem br. na grupie ponad 1000 firm było przeanalizowanie, czym kierują się przedsiębiorcy, by podejmować bezpieczne dla nich decyzje biznesowe.

Z zebranych danych wynika, że aż 64,13 proc. przedsiębiorców stwierdziło, iż ryzyko transakcji wzrasta, jeśli w internecie pojawiają się nieprzychylne opinie o ich potencjalnym kontrahencie. Wśród osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą takie opinie mają znaczenie dla 77,7 proc. ankietowanych natomiast wśród firm średnich i dużych odsetek ten wyniósł 48,7 proc.

Autorzy badania zwrócili uwagę, że podejrzliwość przedsiębiorców wzbudza także brak w sieci jakikolwiek informacji o kontrahencie - 47 proc. właścicieli firm deklarowało, że w takiej sytuacji czuje się zaniepokojona.

- Firmy niestety wciąż nie doceniają potencjału, jaki tkwi w internecie. Mimo, iż wydaje się, że strona internetowa w dzisiejszych czasach jest standardem, to okazuje się, że nie ma jej aż 30 proc. firm - wskazał prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.

Podkreślił też, że badanie jasno pokazuje, iż dbanie o dobry wizerunek w internecie przynosi wymierne korzyści - pomaga zdobyć nowych klientów i zwiększa sprzedaż. "Warto też starać się o dobre opinie i referencje klientów, bo to podnosi wiarygodność firmy. Tym bardziej, jeśli jej staż jest krótki, co (jak wynika z badania) rodzi nieufność" - dodał.

Przebadani przedsiębiorcy wskazali bowiem, że jeśli firma działa na rynku krócej niż rok, to traktowana jest przez kontrahentów z większą ostrożnością. Co ciekawe, dla przedstawicieli średnich i dużych firm jest to o wiele częściej wskazywany czynnik ryzyka (68,7 proc.) niż dla najmniejszych biznesów (32,34 proc.).

Z zebranych odpowiedzi wynika ponadto, że dla 84 proc. respondentów najbardziej wiarygodne są firmy polecane przez innych przedsiębiorców, którzy już z nimi współpracowali. Na drugim miejscu znalazły się pozytywne opinie w mediach, np. artykuły lub fora internetowe.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1115 przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki przez zespół prof. Jana Fazlagicia z Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH