Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedsiębiorcy nieufni dla nowych kontrahentów

  • Autor: PAP
  • Data: 28-08-2015, 09:54

Z badań Rzetellnej Firmy wynika, że najczęstszymi powodami nieufności przedsiębiorców do nowych kontrahentów są złe opinie krążące w internecie na temat firmy lub też brak jakikolwiek opinii oraz krótki okres prowadzenia działalności - donosi PAP.

Program "Rzetelna Firma", skupia firmy kierujące się kodeksem etycznym w zakresie uczciwości, rzetelności i wiarygodności prowadzonego biznesu. Program prowadzony jest pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

Celem badania przeprowadzonego pomiędzy majem a lipcem br. na grupie ponad 1000 firm było przeanalizowanie, czym kierują się przedsiębiorcy, by podejmować bezpieczne dla nich decyzje biznesowe.

Z zebranych danych wynika, że aż 64,13 proc. przedsiębiorców stwierdziło, iż ryzyko transakcji wzrasta, jeśli w internecie pojawiają się nieprzychylne opinie o ich potencjalnym kontrahencie. Wśród osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą takie opinie mają znaczenie dla 77,7 proc. ankietowanych natomiast wśród firm średnich i dużych odsetek ten wyniósł 48,7 proc.

Autorzy badania zwrócili uwagę, że podejrzliwość przedsiębiorców wzbudza także brak w sieci jakikolwiek informacji o kontrahencie - 47 proc. właścicieli firm deklarowało, że w takiej sytuacji czuje się zaniepokojona.

- Firmy niestety wciąż nie doceniają potencjału, jaki tkwi w internecie. Mimo, iż wydaje się, że strona internetowa w dzisiejszych czasach jest standardem, to okazuje się, że nie ma jej aż 30 proc. firm - wskazał prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.

Podkreślił też, że badanie jasno pokazuje, iż dbanie o dobry wizerunek w internecie przynosi wymierne korzyści - pomaga zdobyć nowych klientów i zwiększa sprzedaż. "Warto też starać się o dobre opinie i referencje klientów, bo to podnosi wiarygodność firmy. Tym bardziej, jeśli jej staż jest krótki, co (jak wynika z badania) rodzi nieufność" - dodał.

Przebadani przedsiębiorcy wskazali bowiem, że jeśli firma działa na rynku krócej niż rok, to traktowana jest przez kontrahentów z większą ostrożnością. Co ciekawe, dla przedstawicieli średnich i dużych firm jest to o wiele częściej wskazywany czynnik ryzyka (68,7 proc.) niż dla najmniejszych biznesów (32,34 proc.).

Z zebranych odpowiedzi wynika ponadto, że dla 84 proc. respondentów najbardziej wiarygodne są firmy polecane przez innych przedsiębiorców, którzy już z nimi współpracowali. Na drugim miejscu znalazły się pozytywne opinie w mediach, np. artykuły lub fora internetowe.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1115 przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki przez zespół prof. Jana Fazlagicia z Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH