Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedsiębiorcy stawiają na e-biznes

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-04-2008, 08:26

Co druga firma nie oferuje jeszcze swych produktów w sieci. Ale aż 30 proc. przedsiębiorstw planuje wejście w internetowy biznes w tym roku - czytamy w Rzeczpospolitej.

W Internecie pojawi się w tym roku więcej firmowych stron niż w poprzednich latach - wynika z badań Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Co ważne, będą to nie tyle internetowe wizytówki przedsiębiorstw, ile witryny wspierające ich działalność handlową lub usługową. - Przyspieszenie jest efektem dostrzeganego przez firmy ożywienia internetowego handlu. Otwarcie się potencjalnych klientów na nowe formy sprzedaży i czytelne regulacje e-handlu to przyczyny rosnącego zainteresowania biznesem w sieci - ocenia autor raportu Michał Kucia z Katedry Rynku i Konsumpcji AE. Pierwszy etap badania, które objęło ponad 500 przedsiębiorstw, prowadzony był przed trzema laty, kolejny w ubiegłym roku.

Przedsiębiorstwa najszybciej przekonały się do zakupów w sieci - zaopatruje się w ten sposób aż 90 proc. firm. Natomiast własne strony WWW nie tylko informujące o firmach, ale umożliwiające także sprzedaż produktów i obsługę kontaktów z klientami ma obecnie co drugie małe i średnie przedsiębiorstwo. Przed trzema laty ten odsetek był o prawie 20 pkt procentowych niższy.

Główną przyczyną otwierania e-biznesu przez firmy jest chęć wykorzystania kanału sprzedaży, który pozwala wyjść poza dotychczasowy geograficzny obszar działania firm i zdobyć nowych klientów. Ponad 86 proc. przedsiębiorstw jest zdania, że dzięki obecności w sieci zyskała dostęp do szerszej grupy odbiorców. Doceniane są także inne walory e-handlu: szybki przepływ informacji między kontrahentami, kontrola nad realizacją zamówień, a nawet większe bezpieczeństwo płatności.

Autorzy raportu przewidują, że mniejsze przedsiębiorstwa, na które w 2007 r. przypadało 34 proc. wartości wszystkich zakupów w sieci, w 2010 r. będą wydawać przez Internet ponad dwa razy więcej. Badani przedsiębiorcy twierdzą, że w roku 2010 małe i średnie przedsiębiorstwa będą najczęściej dokonywać zakupu w Internecie poprzez indywidualne platformy sprzedażowe swoich dostawców, a najrzadziej przy wykorzystaniu ogólnodostępnej platformy handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH