REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedsiębiorcy tną wydatki na reklamę

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 06-04-2009, 07:04

W Polsce tanieje już nawet reklama w największych telewizjach, które przez cały ubiegły rok windowały ceny. Jak podał Presserwis, w kwietniu tzw. CPP (koszt dotarcia z reklamą do jednego procenta grupy docelowej) w Polsacie spadł w porównaniu z kwietniem 2008 roku o jedną czwartą, a w TVN - o 15 proc. - czytamy w Rzeczpospolitej.

REKLAMA

20 procent rok do roku spadł koszt dotarcia z reklamą do 1 proc. grupy docelowej w Polsacie w kwietniu

Te obniżki to zaledwie czubek góry lodowej - oprócz nich media oferują klientom rabaty, które w czasie spowolnienia rosną. - Media stają się coraz bardziej elastyczne, bo zdają sobie sprawę z tego, że ograniczane są budżety reklamowe w firmach - mówi Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media. - Nie zauważyłem jednak na razie, żeby to, iż media są tańsze, mobilizowało reklamodawców do większej odwagi. Jego zdaniem firmy, dla których duże, gwarantujące zasięg media jak telewizja wciąż są za drogie, mogą szukać oszczędności, inwestując w tańsze, niestandardowe działania marketingowe. - Taka sytuacja jak obecna wymusi na firmach kreatywność - mówi Tęcza.

Na konferencji o komunikacji marketingowej w czasie recesji Anna Dzierzęcka i Stanisław Grabowski z domu mediowego MediaCom Warszawa podawali ponadczasowe pomysły na tańsze reklamy: oszczędności na poziomie 5 - 10 proc. może wygenerować chociażby przeniesienie kampanii telewizyjnej na miesiące, kiedy reklamy w telewizjach są tańsze, co wynika z sezonowości w mediach (np. na styczeń - luty lub lipiec - sierpień). Tańsze są też - jako słabiej wyeksponowane - lewe strony gazet i czasopism. W reklamach zewnętrznych dobrym pomysłem na oszczędzanie jest natomiast znalezienie do kampanii partnera z niekonkurencyjnej branży. Tak zrobili np. producent proszku Ariel i odzieżowa firma Reserved - na billboardach Ariel rekomenduje jakość tkanin Reserved. To pomaga w obniżeniu kosztów, bo rozkładają się na dwie firmy. Efektywniejszą kampanię można zorganizować, planując ją w kilku rodzajach mediów.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH