REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedstawicielka SDPL: Resort rolnictwa nie reaguje na katastrofalną kondycję drobnych zakładów

  • Autor: Małgorzata Klejn, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2009, 14:23
Przedstawicielka SDPL: Resort rolnictwa nie reaguje na katastrofalną kondycję drobnych zakładów

- Nasza żywność jest jedną z najlepszych pod względem jakości na świecie, ale nie potrafimy jej promować. Należy chronić polski rynek i popularyzować polskie produkty. Potrzebne jest więcej troski dla producentów żywności ze strony Ministerstwa Rolnictwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Iwona Tworzydło, członkini Konwentu Krajowego SDPL.

REKLAMA

W ocenie Tworzydło potrzebna jest racjonalna, dyplomatyczna polityka rolna. - Należy bronić swojego. Bardzo ważne jest promowanie polskich towarów za granicą. To korzystnie wpłynie na sprzedaż - podkreśla przedstawicielka SDPL. - Trzeba prowadzić delikatną i pozbawioną agresji politykę wschodnią. Producenci, szczególnie drobni, płacą cenę za każdą nieprzemyślaną wypowiedź głowy państwa - zaznacza.

Iwonę Tworzydło dziwi brak reakcji Ministra Rolnictwa na katastrofalną kondycję drobnych zakładów i małych gospodarstw rolnych. - Ludzie na wsi nie mają z czego żyć. Ceny za energię, nawóz, czy opał są zachodnie - ceny za nasze towary - wręcz przeciwnie - mówi.

Członkini SDPL zwraca uwagę, że programy pomocowe Unii Europejskiej, choć dobre, nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, bo wiedza rolników jest za mała. - Informacje o prowadzonych programach są elitarne. Po prostu nie docierają na wieś. Kursy od początku były dla wybranych. Zwykły ogrodnik czy sadownik ma ograniczoną możliwość dotarcia do tej wiedzy. Producenci żywności nie wiedzą jak wykorzystywać możliwości - mówi Tworzydło.

- SDPL chce dążyć do szerzenia tej wiedzy. Powinno się dbać nie tylko o elitę lecz także o tych mniejszych. Jeżeli ci ludzie upadną - będą przecież także obciążeniem dla państwa! To rola ministerstwa dotrzeć z informacją tam, gdzie jest potrzebna. Informacje powinny być w takich środkach przekazu z jakich ludzie realnie korzystają, informacje w internecie to za mało. Wnioski są zbyt skomplikowane, trudne. Ludzie boją się Unii, kredytów czy dopłat. To wynik niedostatecznych i źle rozpowszechnianych informacji, zwykłej niewiedzy - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH