Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedświąteczny szczyt zakupowy dużym wyzwaniem dla branży logistycznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2016, 12:21
Przedświąteczny szczyt zakupowy dużym wyzwaniem dla branży logistycznej
Magdalena Szulc, dyrektor Segro na Europę Centralną

Przedświąteczny szczyt zakupowy przypadający pomiędzy Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada) oraz rosnąca w tym czasie aktywność konsumentów stanowi bardzo duże wyzwanie logistyczne. Rekordowe wyniki sprzedaży w tym czasie są zjawiskiem widocznym w szczególności na tak dojrzałych rynkach, jak amerykański i brytyjski. Trendy obserwowane w tych krajach pozwalają stwierdzić, że z każdym rokiem, w czasie przedświątecznego sezonu zakupowego udział e-sklepów w handlu ogółem będzie coraz większy – mówi Magdalena Szulc, dyrektor Segro na Europę Centralną.

Jak dodaje, na znaczeniu zyskają zatem firmy odpowiedzialne za dostawę zamówienia do klienta. Skuteczna obsługa przesyłek będzie jednak wymagała od nich efektywnych narzędzi logistycznych.

Według danych zgromadzonych przez firmę ComScore w trakcie ubiegłorocznego Cyber Monday wartość towarów zakupionych w sieci przekroczyła w USA poziom 3,1 mld dolarów – jest to kwota o około 20% wyższa niż w 2014 roku. Podobny trend wzrostowy widoczny był także w Europie. Jak wynika z informacji zebranych przez IMRG, w 2015 roku na terenie Wielkiej Brytanii, w trakcie czterech dni pomiędzy Black Friday i Cyber Monday, e-konsumenci wydali łącznie 3,3 mld funtów – to o ponad 34% więcej niż w 2014 roku. Zachowania obserwowane na rynku amerykańskim i brytyjskim w czasie Black Friday i Cyber Monday coraz częściej jednak widoczne są także w innych krajach, w tym również w Polsce. Zwiększająca się w tym czasie wielkość wolumenu towarów dostarczanych do klientów wymaga nie tylko dużej efektywności operacyjnej przedsiębiorstw odpowiedzialnych za obsługę zamówień, ale przede wszystkim elastyczności i właściwego planowania w kontekście lokalizacji centrów magazynowych.

- Obecnie w portfolio klientów Segro aż 20% stanowią operatorzy logistyczni, z kolei 9% to firmy z segmentu pocztowo-kurierskiego. Spodziewamy się, że w najbliższych latach odsetek ten może jednak ulec zwiększeniu. W kontekście Polski, dla inwestycji dedykowanych branży logistycznej, ważnymi czynnikami, które wpływają na niesłabnące zainteresowanie naszym krajem są między innymi strategiczna lokalizacja w sercu Europy, a także rozwijająca się sieć nowoczesnych dróg i autostrad. Czynnik ten był z pewnością istotny m.in. dla sfinalizowania umowy pomiędzy Segro i DPD Polska w ramach realizacji projektu built to suit (BTS) obejmującego budowę terminalu typu cross-dock na terenie Segro Logistics Park Poznań, Komorniki. Obiekt jest zlokalizowany przy jednej z głównych tras tranzytowych łączących Europę Zachodnią oraz Wschodnią i został w pełni dostosowany do potrzeb działalności branży kurierskiej – jest wyposażony w 80 bram kurierskich, 40 doków, a także parking dla ponad 60 samochodów osobowych oraz ponad 100 pojazdów ciężarowych i busów – mówi Magdalena Szulc.

Podkreśla także, że e-handel to obecnie już nie tylko najwięksi gracze, ale coraz częściej także mniejsze e-sklepy o zasięgu lokalnym. - W odpowiedzi na ich potrzeby Segro oferuje również mniejsze obiekty magazynowe typu smal business units (SBU). Inwestycje tego rodzaju doskonale wpisują się w model biznesowy mniejszych firm i w kontekście branży e-commerce mogą pełnić funkcję bazy logistycznej dla e-detalistów, a także operatorów kurierskich. Jednostki te obejmują powierzchnie biurowe, małe magazyny, realizację usług, kompletacje, a także lekką produkcję. Minimalne moduły do wynajęcia zaczynają się w nich już od 300 m², a jako projekty magazynowo-biurowe są one idealnym rozwiązaniem dla firm poszukujących dobrej lokalizacji w ramach granic administracyjnych miast, reprezentacyjnego otoczenia i łatwego dostępu do infrastruktury komunikacyjnej – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.