Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przemysł nie rozwinie się bez innowacji

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 18-05-2016, 19:43
Przemysł nie rozwinie się bez innowacji
Fot. shutterstock

Reindustrializację trzeba oprzeć o innowacyjność i rozwój gałęzi zapewniających wysoką wartość dodaną - mówili uczestnicy panelu dyskusyjnego „Przemysł w Europie. Schyłek czy renesans?” w ramach VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Według wicepremiera Jarosława Gowina jedną z iluzji końca XX wieku była deindustrializacja - przekonanie, że usługi mogą w gospodarce zastąpić przemysł. Ta iluzja zaczęła odchodzić w kryzysie, kiedy okazało się, że lepiej sobie z nim radzą te państwa, które mają dobrze rozwinięty przemysł. Obecnie takie kraje jak Francja czy Wielka Brytania, które postawiły na usługi, chcą odbudowywać przemysł, ale to trudne.

Zdaniem Ludovica Alcorty, dyrektora Departamentu Badań i Statystyki  Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, transfer przemysłu za granicę jest niebezpieczny nie ze względu na zmniejszanie liczby miejsc pracy, ale ograniczanie sobie pola do tworzenia innowacji.

- Dzisiaj nie da się mówić o rozwoju przemysłu bez myślenia o innowacjach i pomysłach świata cyfrowego - to konieczność, a nie potrzeba. Budując konkurencyjność musimy wyprzedzać to, co jest przeciętnie osiągalne - powiedziała Beata Stelmach, prezes GE na Polskę i Kraje Bałtyckie.

- Chcielibyśmy widzieć inwestycje zagraniczne w tych branżach, gdzie wartość dodana jest duża i jest mocno przetworzony produkt. Inwestycji w handlu detalicznym jest w kraju za dużo - powiedział Jerzy Kwieciński, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Sanjay Samaddar, prezes ArcelorMittal Poland wskazał, że stare gałęzie przemysłu, takie jak hutnictwo, wcale nie muszą być staromodne – Polska ma jedną z najnowocześniejszych w Europie branż metalurgicznych.

Zdaniem panelistów olbrzymia konkurencja w walce o nowe inwestycje wynika także z tego, że inwestycje zagranicznych firm sprzyjają pojawianiu się nowych technologii i rozwojowi lokalnych podmiotów. Teraz trzeba sprawić, żeby nasze firmy nie opierały rozwoju na imitacji, czyli kupowaniu urządzeń za granicą, ale aby rozwijały własne technologie i usługi. Zdaniem Gérarda Bourlanda, dyrektora generalnego grupy Veolia w Polsce, opierając rozwój infrastruktury o lokalne firmy ułatwia się w późniejszych latach dostęp do obsługi i ewentualnych remontów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic 20-05-2016, 03:25:
Innowacje w przemysle, pomagamy w pozyskaniu dotacji:

artmetic.pl
  • Czarek 19-05-2016, 12:05:
Brawo! Nawet Gowin odkrywa, że innowacyjność motorem rozwoju przemysłu. Naprawdę odkrywcze stwierdzenia jego i pozostałych ekspertów.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 425) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.