Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przewagą polskich firm spożywczych nadal pozostanie jakość, cena, innowacje i obsługa klienta

  • Autor: AT, PM / portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2017, 10:29
Przewagą polskich firm spożywczych nadal pozostanie jakość, cena, innowacje i obsługa klienta
Wojciech Jezierski, Partner, Abris Capital Partners Ltd. odpowiedzialny za projekty z sektora rolno-spożywczego

- Moim zdaniem to nie w obszarze marek powinniśmy upatrywać naszej przewagi i siły polskiej żywności. Dobra jakość jest o wiele ważniejszym czynnikiem - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Wojciech Jezierski, Partner, Abris Capital Partners Ltd. odpowiedzialny za projekty z sektora rolno-spożywczego.

Nie ma wątpliwości, że polska żywność podbijała rynki UE głównie poprzez dobry stosunek ceny do jakości. Pojawiają się głosy, że model opierania się o niskie koszty pracy i zwiększanie mocy wytwórczych powoli się wyczerpuje.  

- Trzeba mieć świadomość, że budowa i pozycjonowanie marki na rynku polskim to jedno wyzwanie, a do pozycjonowania marki polskiej na rynku unijnym potrzebne jest dużo więcej czasu i pieniędzy. Oczywiście wszystko jest możliwe i już teraz coraz więcej polskich marek jest zauważanych poza granicami naszego kraju. Jednak gdy popatrzymy na skalę tych rynków, to myślę, że szanse mamy, ale przewagą polskich firm nadal pozostanie jakość, cena, innowacje i obsługa klienta - tłumaczy Wojciech Jezierski.

- Moim zdaniem to nie w obszarze marek powinniśmy upatrywać naszej przewagi i siły polskiej żywności. Dobra jakość jest o wiele ważniejszym czynnikiem - dodaje.

Jego zdaniem, element ceny na każdym rynku jest bardzo ważny. Jednak z drugiej strony firma, która nie osiąga poziomu europejskiego jeśli chodzi o jakość, nie ma też szans na rozwój i ekspansję na rynku UE.

Warto podkreślić, że polska żywność jest mocno innowacyjna. Producenci szybko reagują na zmianę modelu życia konsumentów w Europie, ich inne preferencje, upodobania czy po prostu trendy rynkowe. - Firmy, które nie dostrzegają tych zmian, na pewno nie mają szans na utrzymanie się na rynku. Wierzę w polskich przedsiębiorców z branży spożywczej i ich wrodzoną umiejętność do podążania za rozwojem rynku - mówi Wojciech Jezierski.

I zauważa, że już sam rozwój e-commerce pokazuje jak zmienia się rynek. - Coraz więcej osób robi zakupy, także te spożywcze, przez internet. Dziś millenialsi – z punktu widzenia skali rynku – to nie jest duża grupa docelowa, ale za 5-10 lat te osoby będą kluczową pozycję na rynku konsumentów. Firmy, które nie dostrzegają tych zmian i nie są otwarte na innowacje, nie mają szans na przetrwanie. A zmiana preferencji konsumenckich może być okazją do zdobycia nowych klientów i nowych rynków - komentuje Jezierski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 01-11-2017, 20:57:
A jaka żywność przemysłowa, ma dzisiaj jakość? Problemy jakościowe to problem ogólnoświatowy, a nie polski.
  • kenny 30-10-2017, 13:02:
bzdurki Polska żywność nie ma jakości a zwłaszcza wędliny nabiał słodycze , może i płody rolne czyli produkty nie przetworzone są w miarę ok

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.