Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

PwC: Firmy rodzinne nie korzystają w pełni z nowych technologii

Tylko 7 proc. sukcesorów uważa, że ich firmy mają strategię biznesową dopasowaną do obecnych czasów, a 36 proc. odczuwa frustrację, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse związane z nowymi technologiami - wynika z raportu firmy doradczej PwC i Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Według opublikowanego w środę raportu "O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów. Różne ścieżki, te same priorytety" transformacja cyfrowa coraz bardziej uwidacznia różnice pomiędzy starszym i młodszym pokoleniem w firmach rodzinnych. "Jedynie 7 proc. sukcesorów uważa, że ich przedsiębiorstwa posiadają strategię biznesową dopasowaną do obecnych czasów, a 36 proc. odczuwa frustrację w związku z tym, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse i zagrożenia, jakie niosą za sobą nowe technologie" - wskazano.

Autorzy raportu podkreślili, że polscy sukcesorzy przywiązują dużą wagę do takich obszarów jak digitalizacja, innowacje i profesjonalizacja, a ich sposób patrzenia na świat sprawia, że są zainteresowani dywersyfikacją, zarówno pod kątem produktowym, rynkowym, jak i sposobów wykonywania pracy. "Dlatego patrząc na obecny stan rozwoju firm, 36 proc. przedstawicieli młodego pokolenia dostrzega problem z niezrozumieniem nowych technologii przez swoich rodziców. Dodatkowo, aż 75 proc. jest zdania, że kluczowe znaczenie ma opracowanie strategii biznesowej dostosowanej do czasów transformacji" - czytamy. Jak dodano, jedynie 7 proc. jest zdania, że ich firma dobrze sobie z tym radzi.

Według Piotra Wyszogrodzkiego z PwC wiele firm rodzinnych "ma skuteczne krótkoterminowe plany biznesowe oraz jasną długofalową wizję, którą mierzy się pokoleniami". "Jednak jak pokazują badania okres pięciu do dziesięciu lat nie jest odpowiednio zaadresowany przez znaczą część biznesów rodzinnych" - zaznaczył Wyszogrodzki.

Jak wynika z danych zebranych w raporcie, 82 proc. sukcesorów jest przekonanych, że innowacje mają fundamentalne znaczenie dla firmy, a 15 proc. sądzi, że ich biznes dobrze sobie z nimi radzi. Według ekspertów to sygnał wskazujący "na istnienie luki kompetencyjnej". "Innowacje mogące umocnić pozycję rynkową przedsiębiorstwa, wciąż w wielu spółkach nie są wykorzystywane w sposób skuteczny i nie wspierają ich rozwoju" - napisano.

Jak podkreśliła cytowana w komunikacie dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego (think tank zajmujący się pozyskiwaniem i upowszechnianiem wiedzy o firmach rodzinnych w Polsce), sukcesja jest procesem wieloletnim. "Wraz z wychowaniem przekazywane są rodzinne wartości, później wiedza, z czasem dopiero władza i własność w firmie rodzinnej" - zaznaczyła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PwC RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.