Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rafał Krauze z trnd Polska na X FRSiH: Konsumenci bronią marek, które lubią i cenią

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2017, 14:57
Rafał Krauze z trnd Polska na X FRSiH: Konsumenci bronią marek, które lubią i cenią
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. Fot. PTWP

Firmy spożywcze powinny zadbać o to, aby w przypadku potknięcia firmy lub oskarżeń, konsumenci chcieli i mogli sami wybronić markę, którą znają i lubią - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska podczas debaty "Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu", która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

- Konsumenci na tyle mocno dzielą się wiedzą na temat różnych kategorii produktów, że czasami wiedzą więcej niż producenci marek. Duże marki działają w Polsce i inwestują. Cała branża mediowa patrzy na duże marki, na to, jak one wzrastają - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

- Mamy wspaniałe owoce, mięso, mleko i wydaje mi się, że ten potencjał nie jest do końca wykorzystany - dodał.

Wspomniał również o osobach, które pasjonują się kuchnią i gotowaniem. - Gotujący kucharze to są naturalne autorytety, które pragną monetyzować swoją wiedzę. Ci ludzie stali się naturalnymi ekspertami i to nie jest moda – mówił.

Tłumaczył, że można łatwo poznać, które opinie w internecie są pisane przez zwykłych konsumentów, a które przez opłacone osoby piszące na zlecenie firm.

 

- Marketing szeptany był czymś dobrym na początku, gdy powstawał. Potem firmy pomyślały, że za niską cenę zaczną tworzyć "sztucznie" opinie. Tego nie da się obejść, było już kilku, którzy się na tym przejechali - wyjaśniał.

Podkreślił, że firmy spożywcze powinny zadbać o to, aby stworzyć taki ekosystem we mediach społecznościowych, aby w przypadku potknięcia firmy lub oskarżeń, konsumenci chcieli i mogli sami wybronić markę, którą znają i lubią. Jako przykład podał firmę Żywiec, która we wrześniu 2016 r. miała problem wizerunkowy.

Przypomnijmy, 21 września 2016 r. do szpitala w Bolesławcu (Dolnośląskie) trafił 31-letni mężczyzna z poparzonym przełykiem. Z ustaleń policji wynikało, że wypił oryginalnie zapakowaną gazowaną wodę z etykietą Żywioł Żywiec Zdrój. Jednak po kilku miesiącach prokuratura umorzyła śledztwo ws. narażenia zdrowia i życia mężczyzny, który miał wypić utwardzacz do żywic znajdujący w butelce po wodzie mineralnej Żywioł. Śledztwo wykluczyło winę producenta.

Rafał Krauze mówił, że w tym trudnym dla firmy Żywiec czasie, konsumenci, którzy lubią i cenią tę markę, "walczyli" o nią w mediach społecznościowych. Jest to dobry przykład na to, że sami konsumenci bronią markę, którą lubią. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH