Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Rafał Krauze z trnd Polska na X FRSiH: Konsumenci bronią marek, które lubią i cenią

Firmy spożywcze powinny zadbać o to, aby w przypadku potknięcia firmy lub oskarżeń, konsumenci chcieli i mogli sami wybronić markę, którą znają i lubią - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska podczas debaty "Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu", która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Rafał Krauze z trnd Polska na X FRSiH: Konsumenci bronią marek, które lubią i cenią
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. Fot. PTWP

- Konsumenci na tyle mocno dzielą się wiedzą na temat różnych kategorii produktów, że czasami wiedzą więcej niż producenci marek. Duże marki działają w Polsce i inwestują. Cała branża mediowa patrzy na duże marki, na to, jak one wzrastają - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

- Mamy wspaniałe owoce, mięso, mleko i wydaje mi się, że ten potencjał nie jest do końca wykorzystany - dodał.

Wspomniał również o osobach, które pasjonują się kuchnią i gotowaniem. - Gotujący kucharze to są naturalne autorytety, które pragną monetyzować swoją wiedzę. Ci ludzie stali się naturalnymi ekspertami i to nie jest moda – mówił.

Tłumaczył, że można łatwo poznać, które opinie w internecie są pisane przez zwykłych konsumentów, a które przez opłacone osoby piszące na zlecenie firm.

 

- Marketing szeptany był czymś dobrym na początku, gdy powstawał. Potem firmy pomyślały, że za niską cenę zaczną tworzyć "sztucznie" opinie. Tego nie da się obejść, było już kilku, którzy się na tym przejechali - wyjaśniał.

Podkreślił, że firmy spożywcze powinny zadbać o to, aby stworzyć taki ekosystem we mediach społecznościowych, aby w przypadku potknięcia firmy lub oskarżeń, konsumenci chcieli i mogli sami wybronić markę, którą znają i lubią. Jako przykład podał firmę Żywiec, która we wrześniu 2016 r. miała problem wizerunkowy.

Przypomnijmy, 21 września 2016 r. do szpitala w Bolesławcu (Dolnośląskie) trafił 31-letni mężczyzna z poparzonym przełykiem. Z ustaleń policji wynikało, że wypił oryginalnie zapakowaną gazowaną wodę z etykietą Żywioł Żywiec Zdrój. Jednak po kilku miesiącach prokuratura umorzyła śledztwo ws. narażenia zdrowia i życia mężczyzny, który miał wypić utwardzacz do żywic znajdujący w butelce po wodzie mineralnej Żywioł. Śledztwo wykluczyło winę producenta.

Rafał Krauze mówił, że w tym trudnym dla firmy Żywiec czasie, konsumenci, którzy lubią i cenią tę markę, "walczyli" o nią w mediach społecznościowych. Jest to dobry przykład na to, że sami konsumenci bronią markę, którą lubią. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rafał Krauze RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    trendsetterzy RSS ALERT    /    social media RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.