Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport Fanpage Trends: Mały Głód wciąż liderem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2012, 10:17

W kategorii "żywność" na pierwszym miejscu, pod względem liczby fanów, niezmiennie burczy Mały Głód, który na początku miesiąca przekroczył próg 600 tysięcy. To dla mnie przykład świetnie zwróconej inwestycji w dobry graficznie content i staranny copywriting. I choć wyniki wskaźników zaangażowania i interaktywności nie były w listopadzie już tak powalające, to "jest siła w pluszu" - komentuje wyniki listopadowej edycji raportu Fanpage Trends Polska Martyna Szuta, Key Account Manager Zjednoczenie.com sp. z o.o.

Z kolei inny fanpage Danone "Natura. Tu mi dobrze." znajduje się w ścisłej czołówce jeśli chodzi o procentowe zaangażowanie fanów. - Muszę przyznać, że krowa Danka skradła moje serce i z radością będę jej kibicować! Do zestawienia przebojem wdarł się również stosunkowo nieduży profil BRITA Polska oraz "Winiary" i "Kasia Moje Ciasto", które już tradycyjnie mogą liczyć na swoich fanów - ocenia Martyna Szuta.

- Jeśli spojrzymy na wskaźniki interaktywności, to zdecydowanie wyróżnia się marka Sante. Takiej społeczności mogą pozazdrościć jej nawet giganci (profil liczy sobie niewiele ponad 10 tysięcy fanów). Do działania skutecznie zachęcały również "przepisy.pl" i "I love Mentos" - dodaje.

O Mentosie mówiono też najwięcej (najwyższy średni dzienny PTAT), pojawia się on również w ścisłej czołówce pozostałych wskaźników w tej kategorii. - Być może "uwielbienie koloru" spowodowane jest listopadową szarugą, a może postami, które dają się lubić przez prawie każdego. Odpowiedź na jesienną aurę mogą stanowić również Góralki, których oblane czekoladą boki angażują coraz częściej i coraz szerzej. To ich post pobił rekord popularności, deklasując rywali pod względem wartości Interactivity Index - zauważa Szuta.

Marta Kowalczys, Account Manager Płodni.com stwierdza, że FMCGma bardzo dużą i prężną reprezentację na Facebooku. - Praktycznie wszystkie większe i liczące się na rynku marki komunikują się ze swoimi klientami i mocno wykorzystują ten kanał kontaktu, konsekwentnie powiększając swoje bazy fanów. W tej kategorii praktycznie nie ma miejsca na wyróżnienie mniejszych, lokalnych firm. Królują duże marki, które dysponują niemałymi środkami na kampanie na Facebooku - mówi.

- Największą stroną wciąż jest kultowy Mały Głód, który umiejętnie wykorzystuje aktualne, ważne wydarzenia i nowości. W listopadzie nie mogło zabraknąć nawiązania do wyborów w USA, disco-polowego hitu "Ona tańczy dla mnie" czy finału programu "MasterChef". A wszystko to w charakterystycznej dla Głoda zabawnej konwencji. Dziwnym jest jednak to, że ten content nie przekłada się na zaangażowanie (tylko 2 proc. fanów) - wskazuje.

- Pod względem liczby fanów na podium dalej Góralki i M&M's Polska. Fenomenu Góralek nie rozumiem, ale najwyraźniej muszą być to naprawdę smaczne wafelki. Post "Po który smak sięgacie najchętniej?" był najchętniej komentowanym postem w listopadzie, w tej kategorii - zaznacza.

- Reszta stron nie próżnuje i mimo, że nie liczą sobie więcej niż 500k fanów jak te wymienione powyżej, to widać, że dążą do tego by w najbliższej przyszłości deptać im po piętach. Comiesięcznie notują kilkunastoprocentowe wzrosty liczby fanów. Gorzej idzie jednak z ich zaangażowaniem. W rankingu procentowym dobrym wynikiem mogą pochwalić się BRITA Polska, mleko Danone (strona Natura. Tu jest mi dobrze) i Winiary - podsumowuje Marta Kowalczys.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH