REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport: Zarządzanie cenami korzystniejsze niż wojny cenowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2016, 12:37
Raport: Zarządzanie cenami korzystniejsze niż wojny cenowe

Liczby są alarmujące: 8 na 10 firm niezależnie od branży odczuwa silniejszą presję cenową. Niemal połowa firm biorących udział w badaniu (49 proc.) przyznaje, że jest aktywnie zaangażowana w wojnę cenową. Są to główne wnioski  z międzynarodowego badania cenowego Global Pricing Study 2016, przeprowadzanego cyklicznie, co 2 lata przez firmę doradczą Simon-Kucher & Partners.

REKLAMA

Silniejsza konkurencja ze strony tanich dostawców oraz wzmacniająca się pozycja negocjacyjna klientów to tylko dwa z wielu powodów rosnącej presji cenowej niezależnie od branży. Firmy nie muszą biernie poddawać się temu zjawisku. Mogą odpowiedzieć, wdrażając efektywne podejście do zarządzania cenami.

Rosnąca konkurencja ze strony tanich dostawców oraz silniejsza pozycja negocjacyjna klientów są wskazywane, jako główne przyczyny rosnącej presji cenowej. W konsekwencji firmom bardzo trudno jest poprawić poziom marżowości. Tylko 6 na 10 firm przyznaje, że udało im się podnieść marże w ciągu ostatniego roku.

- Sytuacja będzie się pogarszać ze względu na konieczność podnoszenia płac w wielu branżach, doprowadzając do wzrostu kosztów stałych w firmach nawet o 3 proc. To z kolei może wiązać się z dalszym spadkiem zysków – tłumaczy Richard Zinoecker, partner zarządzający warszawskim biurem Simon-Kucher & Partners. Na podstawie badania Global Pricing Study 2016 eksperci Simon-Kucher & Partners szacują, że w tym roku marże w firmach mogą spaść nawet o 0,7 proc.

Są jednak firmy odnoszące sukcesy nawet w bardzo konkurencyjnych warunkach rynkowych, którym nie straszne są rosnące koszty. Ich tajemnica sukcesu to profesjonalne podejście do zarządzania cenami (pricing excellence).

Wiele firm przyznaje, że inwestuje zbyt mało w działania związane z zarządzaniem cenami (pricing). W rzeczywistości, 87 proc. firm uczestniczących w Global Pricing Study 2016 wskazało, że usprawnienia w obszarze strategii cenowej, kontroli cen oraz narzędzi wspierających proces zarządzania cenami są im bardzo potrzebne.

Firmy najbardziej profesjonalne w pricingu, tj. 13 proc. firm biorących udział w badaniu Global Pricing Study 2016, potwierdziło, że profesjonalne podejście do polityki cenowej ma efektywne przełożenie na ich firmy – inwestowanie w zarządzanie cenami spowodowało, ze znajdują się w znacznie korzystniejszej pozycji rynkowej w odróżnieniu do ich konkurencji. Zyski tych firm, mierzone marżą EBIDTA, są o 27 proc. wyższe w odniesieniu do „pozostałych” firm. Autorzy badania wyjaśniają, że te liczby nie wzięły się z powietrza.

Firmy osiągające największe zyski są bardziej profesjonalne w porównaniu do innych firm niemal w każdym obszarze zarządzania cenami. Dla przykładu „najlepsze” firmy wprowadzają regularne podwyżki cen, jako strategiczne projekty obejmujące całą firmę, zamiast delegować to zadanie na dział sprzedaży, jak często robi wiele przedsiębiorstw. W konsekwencji, wskaźnik wdrożenia podwyżek cen przez „najlepsze” firmy jest o 38 proc. wyższy niż w pozostałych firmach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH