Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Zarządzanie cenami korzystniejsze niż wojny cenowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2016, 12:37
Raport: Zarządzanie cenami korzystniejsze niż wojny cenowe

Liczby są alarmujące: 8 na 10 firm niezależnie od branży odczuwa silniejszą presję cenową. Niemal połowa firm biorących udział w badaniu (49 proc.) przyznaje, że jest aktywnie zaangażowana w wojnę cenową. Są to główne wnioski  z międzynarodowego badania cenowego Global Pricing Study 2016, przeprowadzanego cyklicznie, co 2 lata przez firmę doradczą Simon-Kucher & Partners.

Silniejsza konkurencja ze strony tanich dostawców oraz wzmacniająca się pozycja negocjacyjna klientów to tylko dwa z wielu powodów rosnącej presji cenowej niezależnie od branży. Firmy nie muszą biernie poddawać się temu zjawisku. Mogą odpowiedzieć, wdrażając efektywne podejście do zarządzania cenami.

Rosnąca konkurencja ze strony tanich dostawców oraz silniejsza pozycja negocjacyjna klientów są wskazywane, jako główne przyczyny rosnącej presji cenowej. W konsekwencji firmom bardzo trudno jest poprawić poziom marżowości. Tylko 6 na 10 firm przyznaje, że udało im się podnieść marże w ciągu ostatniego roku.

- Sytuacja będzie się pogarszać ze względu na konieczność podnoszenia płac w wielu branżach, doprowadzając do wzrostu kosztów stałych w firmach nawet o 3 proc. To z kolei może wiązać się z dalszym spadkiem zysków – tłumaczy Richard Zinoecker, partner zarządzający warszawskim biurem Simon-Kucher & Partners. Na podstawie badania Global Pricing Study 2016 eksperci Simon-Kucher & Partners szacują, że w tym roku marże w firmach mogą spaść nawet o 0,7 proc.

Są jednak firmy odnoszące sukcesy nawet w bardzo konkurencyjnych warunkach rynkowych, którym nie straszne są rosnące koszty. Ich tajemnica sukcesu to profesjonalne podejście do zarządzania cenami (pricing excellence).

Wiele firm przyznaje, że inwestuje zbyt mało w działania związane z zarządzaniem cenami (pricing). W rzeczywistości, 87 proc. firm uczestniczących w Global Pricing Study 2016 wskazało, że usprawnienia w obszarze strategii cenowej, kontroli cen oraz narzędzi wspierających proces zarządzania cenami są im bardzo potrzebne.

Firmy najbardziej profesjonalne w pricingu, tj. 13 proc. firm biorących udział w badaniu Global Pricing Study 2016, potwierdziło, że profesjonalne podejście do polityki cenowej ma efektywne przełożenie na ich firmy – inwestowanie w zarządzanie cenami spowodowało, ze znajdują się w znacznie korzystniejszej pozycji rynkowej w odróżnieniu do ich konkurencji. Zyski tych firm, mierzone marżą EBIDTA, są o 27 proc. wyższe w odniesieniu do „pozostałych” firm. Autorzy badania wyjaśniają, że te liczby nie wzięły się z powietrza.

Firmy osiągające największe zyski są bardziej profesjonalne w porównaniu do innych firm niemal w każdym obszarze zarządzania cenami. Dla przykładu „najlepsze” firmy wprowadzają regularne podwyżki cen, jako strategiczne projekty obejmujące całą firmę, zamiast delegować to zadanie na dział sprzedaży, jak często robi wiele przedsiębiorstw. W konsekwencji, wskaźnik wdrożenia podwyżek cen przez „najlepsze” firmy jest o 38 proc. wyższy niż w pozostałych firmach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.