Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Raport: Żywności przyszłości - fantastyka czy realne prognozy?

Świat się zmienia, a technologie jeszcze wczoraj uważane za fantastykę – stają się elementem naszej codzienności - jadalne owady, mięso wyprodukowane w laboratorium, drony dostarczające zamówienia czy zakupy w sklepach bez kas. Raport „Future of Food” opracowany przez instytut infuture Natalii Hatalskiej przy współpracy z Tesco prognozuje kierunki, w jakich rozwinie się branża spożywcza od strony zmian w rolnictwie i hodowli, trendów konsumenckich oraz nowych technologii.

Raport: Żywności przyszłości - fantastyka czy realne prognozy?
fot. shutterstock.com

W raporcie znalazły się także wyniki badania zrealizowanego na nasze zlecenie przez Mobile Institute i dotyczącego tego, jak dziś jedzą polscy internauci (cała masa bardzo ciekawych danych uzupełnionych o wywiady pogłębione i zdjęcia). Wybrane wnioski z badania:

- Aż 61% badanych, deklaruje, że umiejętność gotowania to w dzisiejszych czasach nie jest istotna umiejętność, to raczej hobby; 

- Niemal co piąty badany internauta zadeklarował, że zdarza mu się wyrzucać jedzenie. Najczęstszą przyczyną było przegapienie terminu przydatności do spożycia (35%) i niewłaściwe przechowywanie (29%), a co czwarty badany (26%) wskazał, że nie miał pomysłu, jak wykorzystać zakupiony produkt;

- 29% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy jeść dania wyłącznie z roślin, które będą miały wszystkie składniki odżywcze;

- 19% badanych deklaruje, że w przyszłości będziemy drukować sobie w domu jedzenie specjalnych drukarkach 3D;

- 13% obawia się, że w przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne tylko dla najbogatszych, ze względu na zmiany klimatu i zmniejszające się miejsce do hodowli, pozostali ludzie będą jedli np. jedzenie z proszku czy papki;

- Co czwarty badany uważa, że w przyszłości jedzenie będziemy kupować wyłącznie online.

- Zwykle nie łączymy sektora handlowego z innowacyjnością czy nowymi technologiami. Tymczasem dzięki nim zakupy stają się coraz prostsze i wygodniejsze. W naszych sklepach testujemy i wykorzystujemy m.in. elektroniczne etykiety cenowe, kasy samoobsługowe, zakupy z wykorzystaniem internetu czy  ostatnio wprowadzoną usługę Scan&Shop, dzięki której klienci mogą skanować produkty w trakcie zakupów i wkładać je do siatek w wózku, bez konieczności ponownego wypakowywania ich przy kasach” – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    trendy na rynku żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.