Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

ReaktorWarsaw: Rynek akceleracji start-upów bardzo się sprofesjonalizował

- Droga start-upowca jest bardzo trudna i wyboista. Entuzjazm jest dla mnie kluczową cechą foundera firmy technologicznej. Oczywiście sam entuzjazm nie wystarczy, ale bardzo pomaga - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Agata Kwaśniewska, szefowa ReaktorWarsaw.

ReaktorWarsaw: Rynek akceleracji start-upów bardzo się sprofesjonalizował
Agata Kwaśniewska/ fot. Żelazna Studio

Jak wygląda obecnie sytuacja młodego przedsiębiorcy z pomysłem na food-tech? Gdzie może się zgłosić i jakie ma szanse na rozwój swojego projektu?

Rynek pomocy akceleracji start-upów – nie tylko food-techów - bardzo się sprofesjonalizował w ostatnim czasie, to wynika m.in. z dużej dawki pieniędzy jaką PFR wyłożył na polski rynek start-upów, w związku z tym pojawiło się więcej szans na pozyskanie inwestycji odautomatycznie zarówno venture-capital. Jednocześnie powstało i rozwinęło się wiele akceleratorów, hubów, które sprzyjają rozwojowi start-upów.

W zależności od tego, jaki jest poziom rozwoju pomysłu proponujemy różne formy rozwoju takiego start-upu. Dla zespołów na bardzo wczesnym etapie rozwoju pomysłu odpowiednie są akceleratory, a na dalszych etapach start-upy mogą zgłaszać się do inwestorów lub wręcz do firm, które mają programy powiększania skali, tak aby start-upy mogły się u nich wdrażać i prezentować rozwiązania dużym graczom z dostępem do wielu klientów.

My jako FoodForward kierujemy naszą ofertę do start-upów na każdym etapie i niezależnie od tego czy masz dopiero pomysł na swój food-techowy start-up czy już skalujesz swój pomysł albo jesteś gotowy na inwestycje, będziemy w stanie Ci pomóc.

Czy entuzjazm wystarczy do założenia i prowadzenia start-upu czy potrzebne jest jeszcze coś więcej?

Osobiście uważam, że entuzjazm jest bardzo niedoceniany. Już od pewnego czasu pracuję z początkującymi założycielami firm technologicznych i to jest to, co według mnie odróżnia osobę będącą taką lokomotywą napędzającą sukces - ta iskra w jego oczach. Tego szukamy w start-upowcach. 

Droga start-upowca jest bardzo trudna i wyboista. Codziennie mierzy się on z odrzuceniem, z niechęcią do jego pomysłu, z problemami technicznymi, prawnymi , a jeżeli ma tę iskrę w oczach i ma ten entuzjazm, to będzie w stanie przekonać do swojego pomysłu zarówno swojego co-foundera jak i inwestora. W związku z tym entuzjazm jest dla mnie jednak kluczową cechą takiego foundera. Oczywiście to nie wystarczy, ale bardzo pomaga. Ten entuzjazm pozwala stawiać te pierwsze kroki, zachęcić do swojego produktu ludzi i zarazić optymizmem tak, żeby znalazł się mentor i firma chętna do współpracy. 

więcej informacji:

Agata Kwaśniewska RSS ALERT    /    foodtech RSS ALERT    /    ReaktorWarsaw RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    start-upy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.