Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Regionalnym włoskim producentom żywności trudno wejść na polski rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-03-2017, 14:13
Regionalnym włoskim producentom żywności trudno wejść na polski rynek
Antonino Mafodda - dyrektor ICE-Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich, Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej. Fot. materiały prasowe

Wprowadzenie nowej marki do segmentu, w którym jest już wielu innych producentów, zarówno włoskich jak i z innych państw, jest trudne. Głównym problemem, z którym stykają się firmy włoskie spożywcze i winiarskie pragnące wejść na rynek polski, jest cena - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Antonino Mafodda - dyrektor ICE-Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich, Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej.

– Wynika to z tego, że cena włoskich produktów – często produkowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa – zazwyczaj jest wyższa, niż polski konsument jest w stanie zapłacić - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Antonino Mafodda - dyrektor ICE-Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich, Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej.

Tłumaczy, że największe włoskie firmy weszły na polski rynek kilkanaście lat temu. Obecnie są już zakorzenione z własnym systemem dystrybucji. Mniejsze firmy, które nie mają możliwości otworzenia swojego przedstawicielstwa, działają przez importerów i dystrybutorów. I te mniejsze firmy oferują produkty wysokiej jakości, czyli droższe.

- Z drugiej strony polski rynek rozwija się, coraz więcej Polaków jeździ do Włoch, próbuje włoskiej kuchni, i po powrocie do Polski chce spróbować tych produktów. Uważam więc, że polski rynek ma potencjał nawet dla małych producentów. Ale oczywiście małej firmie jest o wiele trudniej znaleźć importera, nawiązać z nim kontakt i sprawić, żeby jej produkty znalazły się na półkach sklepowych w Polsce. To jest właśnie koszt dotarcia do konsumenta i on w przypadku małej firmy jest wysoki - wyjaśnia Antonino Mafodda.

- Naszym głównym zadaniem, którego się podejmujemy, zarówno w stosunku do importerów jak i do konsumentów, jest wyjaśnianie, dlaczego niektóre produkty nie mogą być bardzo tanie - mówi Antonino Mafodda.

- Otóż we Włoszech są producenci przemysłowi produktów spożywczych, których produkty są relatywnie tanie, ale jest również bardzo dużo małych i średnich przedsiębiorstw, których produkty mają wysoką cenę. Wynika to z tego, że podczas produkcji specjalistycznych produktów, np. serów lub wędlin, producenci muszą przestrzegać bardzo rygorystycznych, ściśle określonych procedur produkcji. Jeśli producent nie produkuje według tych schematów, nie jest dopuszczony do sprzedaży nawet na rynku włoskim - tłumaczy Antonino Mafodda.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH