Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada zainteresowanie tradycyjnymi formami reklamy internetowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2014, 11:40

Znane do tej pory modele reklamy internetowej ustępują pola nowym, inteligentnym formom. W ciągu najbliższych 3 lat ich udział w rynku tradycyjnych reklam internetowych spadnie z 47 do 17 procent, wynika z najnowszych badań. Wzrośnie natomiast znaczenie reklamy osobistej, czyli dopasowanej do potrzeb potencjalnego klienta. Wydatki na nią będą stanowiły połowę wartości rynku reklamowego w USA do 2017 roku, a w Polsce jej udział systematycznie rośnie.

Nowy model pomaga też przeciwdziałać sezonowości sprzedaży, co czyni go jednym ze strategicznych kanałów dystrybucji.

Według najnowszych badań tegoroczne wydatki na zautomatyzowaną reklamę osobistą (ang. programmatic) będą stanowiły 34 procent całego budżetu na reklamę odsłonową w USA. W ciągu najbliższych 3 lat jej udział w rynku ma się zwiększyć do 52 procent.

Jednocześnie zmniejszać się będzie zainteresowanie tradycyjnymi reklamami internetowymi, które kierują ten sam przekaz do bardzo szerokiego grona odbiorców. Wynika to ze znacznego spadku ich skuteczności na przestrzeni ostatnich lat oraz skupienia większej uwagi reklamodawców na mierzalności efektów. W Polsce reklama osobista jest jeszcze nowością, jednak zainteresowanie tym rozwiązaniem stopniowo rośnie.

Te same pieniądze i lepsze efekty

Nowy model kładzie nacisk na efektywne wykorzystanie funduszy reklamodawców. Jest to możliwe dzięki określeniu preferowanego kosztu pozyskania klienta (eCPA), co pozwala na optymalizację wydatków przeznaczanych na wyświetlanie reklam. To duży krok do przodu w porównaniu do standardowych modeli, gdzie opłata naliczana jest od liczby wyświetleń kreacji reklamowej lub kliknięć, lecz nie podlega żadnej optymalizacji trakcie trwania kampanii.

- Z takiego rozwiązania skorzystał już m.in. francuski klub zakupowy BrandAlley. Dzięki kampanii w modelu osobistym w ciągu zaledwie 12 miesięcy zwiększył on aż 4-krotnie wielkość sprzedaży. Udało mu się również podwoić liczbę nowych klientów. Normą dla firm, które zaczynają stosować zautomatyzowany model osobisty, jest uczynienie z niego jednego ze strategicznych kanałów sprzedaży - wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs.

Jak to działa w praktyce?

Inteligentna reklama osobista to narzędzie, które oprócz możliwości optymalizacji wydatków, opiera się o szczegółową analizę zachowań użytkowników w serwisach i sklepach internetowych. Nie polega przy tym na jednym ustandaryzowanym przekazie, lecz na bieżąco tworzy spersonalizowane reklamy dostosowane do preferencji konkretnego użytkownika.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • amela 18-05-2015, 12:44:
Doskonale buduje się markę poprzez wartościowy content.
Dodam że content marketing powinno się pozostawić fachowcom, napisanie wartościowego tekstu wcale nie jest łatwe, idealny content prezentuje LeadBullet

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH