Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklamy w aplikacjach śledzą lokalizację użytkowników bez ich wiedzy

  • Autor: PAP
  • Data: 19-10-2017, 15:30
Reklamy w aplikacjach śledzą lokalizację użytkowników bez ich wiedzy
fot. shutterstock

Naukowcy z uniwersytetu w Waszyngtonie stwierdzili, że możliwe jest śledzenie lokalizacji użytkowników urządzeń mobilnych bez ich wiedzy dzięki reklamom wbudowanym w aplikacje, co zagraża ich prywatności. Poinformował o tym w czwartek serwis The Verge.

Badacze przeprowadzili eksperyment polegający na zakupie serii reklam skierowanych na uprzednio zdefiniowane lokalizacje i sprawdzeniu, ilu użytkowników urządzeń mobilnych, którym został wyświetlony komunikat reklamowy, faktycznie znajduje się na określonym terenie.

Dla urządzeń mobilnych działających na systemie Android, naukowcy byli w stanie określić lokalizację z dokładnością do ośmiu metrów wyłącznie za pomocą danych wysyłanych przez reklamę. Komunikaty reklamowe, będące częścią eksperymentu, były osadzone w dziesięciu różnych aplikacjach, wśród których znajdują się popularne w Stanach Zjednoczonych Grindr, Imgur, Words with Friends i Talkatone.

Jak pisze serwis The Verge, eksperyment dowodzi, że reklamodawcy są w stanie nie tylko zdobywać informacje o lokalizacji użytkowników, ale też o innych aplikacjach, jakie są zainstalowane na urządzeniu. Informacje te mogą być często bardzo osobiste i zdradzać np. orientację seksualną użytkowników (jak w przypadku Grindr).

Autorzy badania wskazują na możliwe nadużycia związane z wykorzystaniem tego rodzaju informacji. Według nich, możliwe jest np. śledzenie działań użytkowników biznesowych przez konkurencyjne firmy, a także wykradanie informacji o stanie zdrowia osób, którym wyświetlane są reklamy w aplikacjach.

Wszystko to jest możliwe dzięki śledzeniu unikalnego identyfikatora, na podstawie którego działają reklamy mobilne (MAID - mobile advertising ID), który powinien być niejawny, ale - według badaczy - bardzo łatwo go wykraść, gdyż często przesyłany jest pomiędzy systemami obsługującymi reklamy w formie nieszyfrowanej i może być pozyskany np. poprzez podsłuchiwanie komunikacji WiFi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH