Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rekrutacja do małej firmy. Jak zatrudniać bez pomocy specjalistów HR?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2017, 16:01
Rekrutacja do małej firmy. Jak zatrudniać bez pomocy specjalistów HR?
Fot. shutterstock

Dobrze sformułowana oferta pracy, promocja w social media i w serwisie poświęconych pracy oraz poczta pantoflowa – to elementy, które pomogą bez wsparcia specjalistów HR zatrudnić osobę do małej firmy.

Niewielka restauracja w Warszawie. Jej właściciel od trzech miesięcy poszukuje pracownika na zbliżający się sezon wiosenno-letni, bo już wkrótce przed lokalem postawi ogródek. Przez ostatnie miesiące przez lokal przewinęło się sześć osób. Rekrutacja jest wciąż otwarta.

– Jeden pracownik skłamał, że pracował w gastronomii, a po kilku dniach było jasne, że ma dwie lewe ręce do pracy w kuchni. Podziękowałem mu. Kolejny po dwóch dniach uznał, że bolą go nogi. Następny pracownik zgłosił się do pracy, choć miał jedynie wizę turystyczną, więc też nie mogłem go zatrudnić. Był jeszcze kandydat, który nie znał polskiego nawet na poziomie podstawowym. Zgłosiła się też osoba jedynie do pracy na weekendy, choć poszukiwałem pracownika etatowego. Ostatni pracownik okazał się nałogowym palaczem – opowiada właściciel, przyznając, że rekrutacja to dla niego koszmarne przeżycie. Ostatnio jednak zdał sobie sprawę, że zbyt lakonicznie sformułował ogłoszenie o pracę, licząc, że ktoś się znajdzie. I nie skorzystał z poczty pantoflowej.

Precyzyjne ogłoszenie

Ogłoszenie, które zamieścił w Internecie, brzmiało: „Rekrutacja do pracy. Restauracja zatrudni pracownika do ogródka letniego”. Efekt? Zgłaszali się przypadkowi pracownicy. Ogłoszenie w takiej formie ewidentnie nie zachęcało do udziału w naborze ludzi z branży gastronomicznej. Jakie informacje powinny znajdować się w ogłoszeniu małej firmy? Niezależnie od branży, w jakiej działa dana firma w ogłoszeniu powinny znajdować się:

  • wymagania – to miejsce, w którym można zaznaczyć, że wymagane jest np. udokumentowane doświadczenie;
  • opis obowiązków – konieczny, aby zmniejszyć ryzyko rekrutowania pracowników, którzy po kilku dniach zrezygnują;
  • informacja o tym, co pracodawca oferuje – np. rodzaj umowy.

– Wielkość firmy nie zwalnia z dobrze napisanego ogłoszenia. To pierwszy sygnał informujący, kim jest pracodawca – mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH