Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Resort gospodarki wzmacnia promocję polskiego eksportu, w tym żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 27-03-2013, 21:27
Resort gospodarki wzmacnia promocję polskiego eksportu, w tym żywności
Na zdj. Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki; fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl

Ministerstwo Gospodarki zamierza zintensyfikować działania promocji polskiego eksportu. W ramach projektu, którego budżet wynosi 340 mln zł, resort przeznaczy 160 mln zł dla polskich firm na dofinansowanie ich działań promocyjnych na rynkach zagranicznych. Ponadto, wytypowano 15 kluczowych grup produktowych, wśród których znalazła się żywność. Dla każdej branży została opracowana koncepcja programu promocji na 3 kolejne lata.

- Jeżeli chcemy realnie promować polską gospodarkę, to musimy to robić wraz z przedsiębiorcami. Nie możemy liczyć na to, że uda nam się stworzyć jedną komórkę, która wypromuje Polskę za granicą. Musimy wspierać przedsiębiorców i tylko poprzez przedsiębiorców jesteśmy w stanie wypromować polską gospodarkę. Chcemy też skłonić przedsiębiorców do większego zainteresowania eksportowaniem - mówi Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki.

Jak tłumaczy wiceminister, każdy rynek jest odmienny, więc do każdego rynku trzeba dopasować narzędzia i działania i myśleć o rynkach długofalowo. - Dlatego za każdym razem są to działania zakrojone na co najmniej 3 lata. Planujemy tez tego typu działania w następnym programie operacyjnym, na lata 2014-2020. Można powiedzieć, że to co dzisiaj robimy ma perspektywę 10-letnią - mówi Ilona Antoniszyn-Klik.

Podkreśla, że nasz eksport w dużym stopniu zależy od poziomu innowacji, poziomu produkcji, a także współpracy i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. - Duża część naszego eksportu to eksport wewnątrz koncernowy - ocenia.

Ministerstwo Gospodarki od 2010 roku realizuje projekt systemowy „Promocja Polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych", którego łączny budżet wynosi 340 milionów zł. 160 mln zł z tej kwoty Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło dla polskich firm na dofinansowanie ich działań promocyjnych na rynkach zagranicznych.

Wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na pięciu perspektywicznych rynkach zagranicznych polscy przedsiębiorcy mogą składać do 30 czerwca 2013 roku. Szacowana kwota na ten cel wynosi blisko 15 mln zł. Pozostałe 145 mln zł jest przeznaczone na realizację branżowych programów promocji.

Ministerstwo Gospodarki, aby rozszerzyć kierunki polskiego eksportu wytypowało pięć perspektywicznych rynków zagranicznych. Są to: Algieria, Brazylia, Kanada, Kazachstan i Turcja. Łączny udział tych rynków w polskim eksporcie wynosi niewiele ponad 2 proc., a kraje te mają zdaniem analityków Ministerstwa Gospodarki duży potencjał gospodarczy, stabilność makroekonomiczną oraz dużą chłonność rynku.

- Liczymy, dzięki programowi promocji, na dwucyfrowe wzrosty eksportu na te rynki i co najmniej podwojenie ich udziału w naszym eksporcie, do 4 proc. Oceniamy jednak, że potencjał jest jeszcze większy - mówi Ilona Antoniszyn-Klik.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH