Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Resort rolnictwa będzie bardziej promować polską żywność

Ministerstwo Rolnictwa będzie bardziej niż dotychczas promować polską żywność. Zamierza to robić poprzez uczestnictwo w targach i wystawach. Najważniejszą zagraniczną imprezą będą berlińskie targi Grune Woche, zaś w Polsce Polagra.

Ministerstwo Rolnictwa chce bardziej niż dotąd promować polską żywność. Liczy, że w ten sposób sprzedamy nadwyżki produktów za granicę, a na rynku krajowym pomoże to konsumentom w świadomym wyborze towaru. Dyrektor biura ministra rolnictwa Anita Szczykutowicz tłumaczyła PAP we wtorek, że resort firmując produkty swoim znakiem "Poznaj Dobrą Żywność" (PDŻ) daje gwarancję, że są one zdrowe i bezpieczne.

Najważniejszym tegorocznym wydarzeniem promującym żywność będą styczniowe targi Grune Woche w Berlinie. W tym roku Polska jest tzw. krajem partnerskim, co oznacza, że najwięcej uwagi konsumentów i mediów zostanie poświęcone właśnie naszym stoiskom. Szczykutowicz dodała, że tytuł kraju partnerskiego to nobilitacja i ogromna szansa na promocję Polski na rynku niemieckim. Kraj ten jest największym odbiorcą polskiej żywności.

Zaznaczyła, że berlińskie targi są wydarzeniem, na które przyjeżdża zwykle kilkudziesięciu ministrów rolnictwa z całego świata. Jest to także miejsce wielu rozmów dotyczących nie tylko handlu żywnością, ale także całego sektora rolnego. Targom będzie towarzyszył Szczyt Ministrów Rolnictwa - w tym roku poświęcony zagadnieniom handlu i bezpieczeństwa żywnościowego na świecie. "Targi to nie tylko możliwość promocji produktów, ale także uzgodnienia stanowiska, co do przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej" - mówiła Szczykutowicz.

W lutym 2011 r. ministerstwo i kilkanaście firm zamierza uczestniczyć w targach żywności w Dubaju (Emiraty Arabskie). Chodzi o zaprezentowanie polskich produktów m.in. drobiu i jego przetworów, wyrobów mleczarskich, soków oraz słodyczy na rynku arabskim. Dyrektor tłumaczy, że ten wyjazd jest przygotowywany na prośbę firm, których produkty mają znak PDŻ. Zaznaczyła, że resort jednak nie płaci za ich pobyt, jest jedynie organizatorem wyjazdu, rezerwuje miejsce na targach, a za udział w imprezie płacą sami przedsiębiorcy.

Na marzec zaplanowany jest udział w targach żywności w Londynie. Firmy z naszego kraju chętnie uczestniczą w tej imprezie, w poprzednich brało udział ponad 100 firm z Polski. W Wielkiej Brytanii mieszka wielu Polaków, a polskie wędliny, sery czy słodycze można dostać we wszystkich sieciach handlowych.

więcej informacji:

MRiRW RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    Poznaj Dobrą Żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Obserwator 2011-01-12 11:17:03
    \"Będzie bardziej promować\" bo teraz promuje MNIEJ, tak? :-)
  • sausage patriot 2011-01-20 16:46:13
    Rozpoczelo sie promowanie. Na stronie targów Gruene Woche widnieje logo \"Polska schmeckt\" - jako tegorocznego kraju partnerskiego targów. Po kliknieciu laduje sie na polskojezycznej stronie Min Rol. Tym chce sie zainteresowac miedzynarodowa publicznosc? Zadnej prezentacji, reklamy. Na co ida te fundusze? Do tej pory polskie stanowiska na Gruene Woche przypominaly raczej targowiska przy polskiej granicy wschodniej. Zobaczyma jak bedzie jutro.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.204.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.