Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rieber Foods: Rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 05-09-2013, 11:11
Rieber Foods: Rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów
Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska S.A.

W naszej ocenie, rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów i konsumentów. Doskonale wpisuje się w politykę otwartej komunikacji, jaka jest realizowana przez naszą firmę od dawna. Teraz taka postawa będzie musiała stać się standardem dla każdego producenta żywności - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska S.A.

Podkreśla, że prace nad zmianami deklaracji na opakowaniach firma rozpoczęła już pierwszym kwartale 2012 r. - Obecnie jesteśmy na etapie sukcesywnego wdrażania zmian inskrypcji na poszczególnych produktach - mówi Kamila Szlachetka.

Jej zdaniem rozporządzenie 1169/2011 wprowadza szereg zmian istotnych zarówno dla producentów, jak i konsumentów. Opakowanie stanie się jeszcze bardziej przyjazne i czytelne. Ustalono nawet minimalną wielkość czcionki dla obowiązkowych informacji.

Obowiązkowe informacje na temat żywności muszą zostać umieszczone na opakowaniu w taki sposób, aby były dobrze widoczne, wyraźnie, czytelne oraz nieusuwalne. Nie mogą być w żadnym stopniu ukryte, zasłonięte, pomniejszone ani przerywane jakimikolwiek innymi nadrukami, ilustracjami czy innym materiałem. - Wprowadzono obowiązek podawania wartości odżywczych dla większości produktów oraz wyróżniania substancji alergennych (np. podkreśleniem). W wielu wypadkach podporządkowanie się powyższym wytycznym dla producenta oznacza zmianę całej szaty graficznej opakowania, zwłaszcza jeśli dotąd nie umieszczał on na produkcie tabeli komunikującej wartości odżywcze. W takiej sytuacji, musi liczyć się z koniecznością wykonania dodatkowych badań lub obliczeń wartości odżywczej - mówi Kamila Szlachetka.

Przygotowanie się do wdrożenia tych wymagań to czasochłonny proces, wymagający metodycznej i uważnej pracy. - W naszej firmie wdrożenie go podzieliliśmy na dwa etapy. Najpierw dokładnie zapoznaliśmy się z wymaganiami rozporządzenia, określiliśmy zakres zmian w odniesieniu do każdego produktu z oferty firmy oraz ustaliliśmy harmonogram wprowadzania zmian. Obecnie jesteśmy w fazie realizacji drugiego etapu - sukcesywnie przygotowujemy zmienione teksty na opakowania, zgodnie z opracowanym harmonogramem. Działamy metodycznie, dzięki czemu w komfortowych warunkach dopełnimy wymogów nowego rozporządzenia we wskazanym terminie - podkreśla.

Koszty wprowadzenia zmian na opakowaniach są uzależnione od wielu czynników np. stosowanej techniki nadruku oraz zakresu koniecznych zmian w grafice. To dość znaczna kwota. A trzeba pamiętać, że w kalkulacji należy uwzględnić także koszt utylizacji starych, zdezaktualizowanych opakowań, które nie zostaną wykorzystane do produkcji. - Najpierw opracowywane są merytorycznie nowe teksty i poddawane wewnętrznej akceptacji przez upoważnione osoby. W kolejnym kroku wprowadzamy korekty, następnie dokonujemy akceptacji plików graficznych i wydruków próbnych, dostarczanych przez agencję oraz drukarnię - wyjaśnia Kamila Szlachetka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH