Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rieber Foods: Rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 05-09-2013, 11:11
Rieber Foods: Rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów
Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska S.A.

W naszej ocenie, rozporządzenie 1169/2011 działa zdecydowanie na korzyść producentów i konsumentów. Doskonale wpisuje się w politykę otwartej komunikacji, jaka jest realizowana przez naszą firmę od dawna. Teraz taka postawa będzie musiała stać się standardem dla każdego producenta żywności - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska S.A.

Podkreśla, że prace nad zmianami deklaracji na opakowaniach firma rozpoczęła już pierwszym kwartale 2012 r. - Obecnie jesteśmy na etapie sukcesywnego wdrażania zmian inskrypcji na poszczególnych produktach - mówi Kamila Szlachetka.

Jej zdaniem rozporządzenie 1169/2011 wprowadza szereg zmian istotnych zarówno dla producentów, jak i konsumentów. Opakowanie stanie się jeszcze bardziej przyjazne i czytelne. Ustalono nawet minimalną wielkość czcionki dla obowiązkowych informacji.

Obowiązkowe informacje na temat żywności muszą zostać umieszczone na opakowaniu w taki sposób, aby były dobrze widoczne, wyraźnie, czytelne oraz nieusuwalne. Nie mogą być w żadnym stopniu ukryte, zasłonięte, pomniejszone ani przerywane jakimikolwiek innymi nadrukami, ilustracjami czy innym materiałem. - Wprowadzono obowiązek podawania wartości odżywczych dla większości produktów oraz wyróżniania substancji alergennych (np. podkreśleniem). W wielu wypadkach podporządkowanie się powyższym wytycznym dla producenta oznacza zmianę całej szaty graficznej opakowania, zwłaszcza jeśli dotąd nie umieszczał on na produkcie tabeli komunikującej wartości odżywcze. W takiej sytuacji, musi liczyć się z koniecznością wykonania dodatkowych badań lub obliczeń wartości odżywczej - mówi Kamila Szlachetka.

Przygotowanie się do wdrożenia tych wymagań to czasochłonny proces, wymagający metodycznej i uważnej pracy. - W naszej firmie wdrożenie go podzieliliśmy na dwa etapy. Najpierw dokładnie zapoznaliśmy się z wymaganiami rozporządzenia, określiliśmy zakres zmian w odniesieniu do każdego produktu z oferty firmy oraz ustaliliśmy harmonogram wprowadzania zmian. Obecnie jesteśmy w fazie realizacji drugiego etapu - sukcesywnie przygotowujemy zmienione teksty na opakowania, zgodnie z opracowanym harmonogramem. Działamy metodycznie, dzięki czemu w komfortowych warunkach dopełnimy wymogów nowego rozporządzenia we wskazanym terminie - podkreśla.

Koszty wprowadzenia zmian na opakowaniach są uzależnione od wielu czynników np. stosowanej techniki nadruku oraz zakresu koniecznych zmian w grafice. To dość znaczna kwota. A trzeba pamiętać, że w kalkulacji należy uwzględnić także koszt utylizacji starych, zdezaktualizowanych opakowań, które nie zostaną wykorzystane do produkcji. - Najpierw opracowywane są merytorycznie nowe teksty i poddawane wewnętrznej akceptacji przez upoważnione osoby. W kolejnym kroku wprowadzamy korekty, następnie dokonujemy akceptacji plików graficznych i wydruków próbnych, dostarczanych przez agencję oraz drukarnię - wyjaśnia Kamila Szlachetka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH