REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Roland Berger: Firmy muszą zarządzać wartością swoich produktów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-06-2013, 14:00

W ciągu ostatnich kilku lat warunki dla producentów w wielu gałęziach przemysłu stały się znacznie trudniejsze. Twardsza konkurencja i bardziej rygorystyczne wymogi produkcyjne podniosły poprzeczkę, ale zmiany w zachowaniu klientów również odegrały ważną rolę: teraz klienci mogą porównać oferty szybciej i łatwiej. Częściej niż kiedyś zwracają uwagę na to, czy produkty są warte swojej ceny - wynika z badania przeprowadzonego przez Roland Berger.

REKLAMA

Firmy są więc zmuszone wymieniać swoje produkty coraz szybciej, uzupełniając je o nowe funkcje, więcej technologii i świeży design. Dotyczy to nie tylko szybko postępujących sektorów takich jak dobra konsumpcyjne, ale również takich branży jak produkcja inżynieryjna. Firmy muszą stale przyciągać nowych klientów przy zachowaniu istniejącej bazy klientów.

Jak wynika z wniosków z badania, aby stworzyć doskonałe i rentowne produkty, firmy muszą od samego początku brać pod uwagę racje swoich klientów. To dlatego, że klienci ustalają jaka cena jest do zaakceptowania i w końcu, jaka jest marża zysku. Producenci muszą zatem przemyśleć swoje podejście: kiedyś to koszty odgrywały główną rolę w rozwoju produktu, ale teraz to życzenia klientów i wrażliwość cenowa wysuwają się na pierwszy plan. Z tego powodu zarządzanie wartością produktu koncentruje się wyłącznie na tych funkcjach i cechach, których oczekują odbiorcy i są w stanie zapłacić za nie - przy minimalnych kosztach produkcji. W rezultacie produkty są lepsze, klienci bardziej zadowoleni, a sprzedaż i rentowność poprawiają się. Są to kluczowe wnioski z publikacji "Product value management", najnowszego numeru serii Roland Berger think: act CONTENT.

- Udane produkty to te, które klienci lubią i są gotowi zapłacić za nie odpowiednią cenę. Dlatego też pragnienia odbiorców powinny być bardziej brane pod uwagę przy tworzeniu produktów - mówi Oliver Knapp, Partner w Roland Berger Strategy Consultants. - Jeśli produkt może być wyprodukowany przy niskich kosztach to firmy również odnoszą sukces - dodaje.

Dlatego bardzo istotne dla firm jest poznanie pragnień i wrażliwości cenowej ich klientów, nawet zanim zaczną rozwijać produkt.

Jak mówi Olivier Knapp, istnieją zasadniczo dwa sposoby na poprawę wartość produktu dla swoich klientów, jednocześnie zwiększając swoje zyski: jednym ze sposobów jest zwiększenie korzyści dla klienta do momentu gdy jest on gotowy za to zapłacić. W tym przypadku wzrost cen musi wyprzedzić tempo wzrostu kosztów aby było to opłacalne dla firmy. W drugiej możliwości korzyści dla klienta nie są zmieniane. Zamiast tego, firma usuwa tylko te cechy produktów, które klienci nie uznają za ważne, co zmniejsza koszty.

Na tym tle, firma Roland Berger Strategy Consultants wykorzystała swoje wielobranżowe doświadczenie w optymalizacji produktów i ich kosztów, aby rozwinąć koncepcję zarządzania wartością produktu. Koncepcja ta nakreśla cztery fazy procesu, który przełącza się pomiędzy klientem i perspektywami przedsiębiorstwa oraz pośrednio dostawcami. W każdej fazie producenci stosują różne metody aby zidentyfikować kluczowe ustalenia dla optymalnego rozwoju produktu. Ważne jest, aby używać właściwych metod, w odpowiednim czasie, w odpowiedniej kolejności. To dlatego, że do 60% wszystkich nowych produktów upada po wprowadzeniu na rynek. Dlatego też warto aby firmy zwróciły większą uwagę na korzyści produktów i wartości sprzedaży, nie tylko na koszty produkcji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH