Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Roślinnie Jemy na FRSiH 2018: CSR jest postrzegany w Polsce bardzo punktowo

- Mam wrażenie, że w Polsce CSR jest postrzegany bardzo punktowo. Fajnie, że firmy podejmują jakieś działania, np. zapraszają pracowników żeby odmalowali dom dziecka czy odwiedzili schronisko. Jednak mnie bardziej odpowiada wizja całościowego podejścia, czyli spojrzenia z góry na firmę, którą prowadzimy i podjęcia próby oceny tego jak nasza firma wpływa na środowisko i jakie koszty generuje - mówił Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinniejemy podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Roślinnie Jemy na FRSiH 2018: CSR jest postrzegany w Polsce bardzo punktowo
Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w RoślinnieJemy, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Maciej Otrębski przyznał, że rozumie CSR jako ujęcie w procesie decyzyjnym różnych interesariuszy: nie tylko klientów, dostawców i pracowników, ale też lokalnych społeczności, społeczeństwa czy zwierząt.

- Mam wrażenie, że w Polsce CSR jest postrzegany bardzo punktowo. Fajnie, że firmy podejmują jakieś działania, np. zapraszają pracowników żeby odmalowali dom dziecka czy odwiedzili schronisko. Jednak mnie bardziej odpowiada wizja całościowego podejścia, czyli spojrzenia z góry na firmę, którą prowadzimy i podjęcia próby oceny tego jak nasza firma wpływa na środowisko i jakie koszty generuje - dodał. 

Przedstawiciel Kampanii RoślinnieJemy przywołał badanie CBOS, w którym 20 proc. konsumentów bierze pod uwagę to, czy produkty są etyczne lub przyjazne środowisku.

- W lutym zapytaliśmy konsumentów o spożycie mięsa i 100 proc. badanych w wieku 18-24 lat i prawie sto procent w wieku 24-35 lat jest skłonna zapłacić więcej za produkty mięsne bardziej etyczne, tj. produkowane w bardziej humanitarny sposób. To pokazuje jak zmieniają się trendy. Coraz więcej Polaków decyduje się na produkty roślinne, które obarczone są mniejszym kosztem dla środowiska, ale i dla zwierząt - dodał.

W ocenie Otrębskiego realne działania CSR to takie, które polegają na całościowym spojrzeniu na firmę.

- Jako bardziej PR-owe czy punktowe postrzegam akcje, które ładnie wyglądają, np. kiedy zaprasza się pracowników do zrobienia czegoś. Pracownik, zwłaszcza osoby z pokolenia Y czy millenialsi, potrzebują tej dodatkowej wartości tak jak potrzebuje jej w produktach. Dziś np. jogurt ma nieść ze sobą jakąś wartość, np. być wyprodukowany w etyczny sposób lub to, że pracownicy pracujący przy jego produkcji mają odpowiednie umowy. Ze strony pracownika równie ważne jest żeby mieć jakąś wartość ponad comiesięczną wypłatę i stałą umowę, dlatego ważne jest żeby pokazać że jest częścią społecznie odpowiedzialnego biznesu - dodał.

W drugiej części debaty rozmawialiśmy o nośnych tematach marnowania żywności oraz użycia plastiku w kontekście działań CSR podejmowanych przez uczestników rynku FMCG.

Maciej Otrębski wskazał, że jakkolwiek idea odejścia od plastikowych słomek jest słuszna, warto zauważyć, że większość plastiku trafiającego do światowych mórz i oceanów nie pochodzi z Europy.

więcej informacji:

Maciej Otrębski RSS ALERT    /    Roślinnie Jemy RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    plastikowe słomki RSS ALERT    /    słomki RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.