Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rosną wydatki na lokowania produktów w telewizji i filmach

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 25-01-2013, 08:22

Podczas gdy światowy rynek reklamy zwiększa się o kilka procent rośnie, wpływy z tzw. lokowania produktów w telewizji i filmach zwiększyły się w ubiegłym roku o 11,7 proc. - pisze "Rzeczpospolita".

W 2012 roku wydatki na lokowanie produktu, czyli na product placement (odpłatne umieszczanie w filmach, programach i Internecie markowych produktów w celu ich promowania) wyniosły już 8,25 mld dol. - szacuje firma badawcza PQ Media. To o 11,7 proc. więcej niż w 2011 roku, podczas gdy według szacunków sieci domów mediowych ZenithOptimedia Group globalny rynek reklamy zwiększył się w tym samym czasie tylko o 3,3 proc.

Co ciekawe, jak wynika z badań, firmy więcej pieniędzy wydają na lokowanie produktów w programach telewizyjnych niż produkcjach kinowych, mimo, że to kino od lat specjalizuje się w tego rodzaju działaniach (żeby się o tym przekonać, wystarczy prześledzić serię filmów o agencie 007). Na telewizyjny product placement w 2011 roku wydano na świecie 4,76 mld dol. ze wszystkich 7,4 mld dol.

Według danych badającej wydatki na polski product placement telewizyjny firmy Pentagon Research, w grudniu firmy "wydały" na taką formę promocji 23 mln zł. Marki, które eksponowane były najdłużej to Kucharek - 66 minut, Solidarność (słodycze) - 31 minut, Sokołów - 28 minut - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.