Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Rosnące oczekiwania jakościowe wyznaczają trendy rynkowe w logistyce

Obecne trendy rynkowe dążą zgodnie w jednym kierunku – operator logistyczny ma za zadanie dostarczać więcej, częściej, dokładniej, bezbłędnie i bez uszkodzeń. Oczekiwania klientów przez ostatnie lata ewoluowały w kierunku rosnących oczekiwań jakościowych, coraz krótszego czasu reakcji na zmieniające się potrzeby przy nieograniczonej wręcz elastyczności i presji związanej z poziomem kosztów usług logistycznych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.

Rosnące oczekiwania jakościowe wyznaczają trendy rynkowe w logistyce
fot. Fresh Logistics Polska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 09-03-2018, 12:20

Rynek produktów świeżych jest bardzo wymagający, a słowo NAJ bez wątpienia króluje na każdym etapie łańcucha dostaw:

- Możliwość złożenia zamówienia przez odbiorców do producentów (dostawców) jak najpóźniej jest to możliwe.
- Złożenie zamówienia przez producenta na wykonanie usługi logistycznej (magazynowania, konfekcjonowania, dystrybucji towarów) możliwie jak najpóźniej.
- Możliwość zrealizowania najmniejszego zamówienia przez 7 dni w tygodniu – codziennie świeża dostawa, a tym samym najmniejsze straty w przypadku przeterminowania produktu na półce sklepowej.
- Najpóźniejszy odbiór towaru od producenta – załadunek towaru bezpośrednio z produkcji na samochód.
- Najszybsza dostawa produktów do odbiorcy, magazynu centralnego sieci handlowej w dniu następnym po wydaniu towaru, oczywiście na najwcześniejszą godzinę.
- Najszybsza informacja w przypadku problemów związanych z dostawą czy jakością towarów.
- Najniższa rynkowa stawka za usługę logistyczną.

- Aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów operator logistyczny zmuszony jest do ciągłej optymalizacji swoich procesów, tak aby słowa lepiej, szybciej, taniej nie były tylko chwytami marketingowymi, ale namacalnymi benefitami dla klientów – mówi Marcin Turski.

Podkreślić należy również konieczność inwestowania w infrastrukturę, tabor czy nowoczesne rozwiązania IT, co jest bez wątpienia gwarantem wysokiej jakości usług – parametru kluczowego z punktu widzenia klienta, natomiast generującego olbrzymie koszty dla firmy transportującej i magazynującej towary.

Jego zdaniem, odbiorcy usług logistycznych coraz większą uwagę skupiają na szybkim przepływie informacji dotyczących towarów, które przekazali w ręce operatora logistycznego. Wobec powyższego inwestowanie w nowe technologie nie jest w chwili obecnej dodatkowym atutem budującym przewagę konkurencyjną, ale obowiązkiem jeżeli firma logistyczna chce być kluczowym graczem na rynku.

- Biznesowe relacje operatora logistycznego z kontrahentami muszą opierać się na koncepcji win-win. Rolą operatora logistycznego, stojącego pośrodku łańcucha dostaw, jest przede wszystkim zbudowanie pomostu pomiędzy oczekiwaniami producentów a finalnych odbiorców. Ponadto, w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Czołowi gracze na rynku muszą być świadomi, że harmonii pomiędzy środowiskiem firmy, a jej otoczeniem jest potrzeba do prawidłowego funkcjonowania obu obszarów. Klienci coraz częściej pytają i doceniają zaangażowanie społeczne i troskę o środowisko. Strategia CSR realizowana w ramach koncepcji win-win buduje przewagę konkurencyjną i bez wątpienia jest wartością dodaną, która wpływa na wzrost zaufania do operatora logistycznego – mówi dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Turski RSS ALERT    /    Fresh Logistics RSS ALERT    /    rynek usług logisytycznych RSS ALERT    /    rynek logistyczny RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.