REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie liczba transakcji z użyciem kart zbliżeniowych. Już ponad 1 mld

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2016, 12:38

MasterCard opublikował dane dotyczące transakcji zbliżeniowych w Polsce i w Europie na koniec 2015 r. Dane te wskazują, że klienci, zarówno w Polsce, jak i w Europie, coraz chętniej dokonują płatności zbliżeniowych, ponieważ są one szybkie i wygodne oraz ułatwiają zakupy. Z ich popularyzacji korzystają też przedsiębiorstwa handlowe i wystawcy kart płatniczych.

REKLAMA

Patrząc tylko na rynek polski, warto zwrócić uwagę, że już 55 proc. płatności kartami z logo MasterCard lub Maestro to transakcje zbliżeniowe. To oznacza wzrost o 4 p.p. w ciągu jednego kwartału. W ciągu ostatniego roku liczba przeprowadzonych transakcji zbliżeniowych kartami wzrosła o 84 proc., a ich wartość – aż o 100 proc.. Średnia kwota transakcji zbliżeniowych dokonywanych przez Polaków w IV kw. 2015 r. wynosiła ok. 38 zł (9,64 USD). Liczba kart zbliżeniowych aktywnie używanych przez Polaków wzrosła z kolei o 34 proc..

Dane pokazują, że również Europejczycy coraz chętniej korzystają z płatności zbliżeniowych.
W całym 2015 r. łączna liczba transakcji z użyciem kart MasterCard i Maestro przekroczyła
1 miliard, co stanowi wzrost o 150 proc. w stosunku do 2014 r. Jednocześnie w IV kw. 2015 r. średnio 13 proc. przetworzonych przez MasterCard płatności w sklepach stanowiło transakcje zbliżeniowe. Nowe dane pokazują, że liczba kart, telefonów komórkowych i innych urządzeń obsługujących transakcje zbliżeniowe wzrosła o 121 proc., a łączna wartość transakcji dokonanych za pomocą kart zbliżeniowych MasterCard i Maestro wzrosła o 183 proc. r/r. Ponadto, liczba kart i urządzeń zbliżeniowych wydanych klientom wzrosła w 2015 r. o 50 proc..

- Porównanie danych o popularności płatności zbliżeniowych w Polsce i w innych krajach europejskich potwierdza, że Polacy są w technologicznej awangardzie. Chcemy wspierać ich w przejściu do ery cyfrowych płatności, ponieważ wierzymy, że życie bez portfela jest wygodniejsze i dzięki nowym technologiom pozwala zwiększyć poziom bezpieczeństwa. Wierzę, że w kolejnych latach otwartość Polaków na innowacje będzie coraz bardziej widoczna również w przypadku płatności mobilnych i online, które będą metodami płatniczymi przyszłości - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Dzięki zaawansowanym, wielowarstwowym zabezpieczeniom płatności zbliżeniowe to alternatywa bezpieczniejsza niż gotówka. W miarę wzrostu popularności płatności zbliżeniowych rośnie również przekonanie użytkowników o ich bezpieczeństwie. Ponad dwie trzecie klientów jest zdania, że transakcje zbliżeniowe są równie bezpieczne, co tradycyjne formy płatności, lub nawet bezpieczniejsze.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 318) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 732 710)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH