Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie moda na eko-opakowania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2017, 16:10
Rośnie moda na eko-opakowania
fot. shutterstock

Cały czas rośnie potrzeba ochrony środowiska naturalnego i to zarówno wśród producentów żywności jak i konsumentów. Dlatego zdaniem ekspertów możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania opakowaniami ekologicznymi w branży spożywczej. A eko - opakowanie to dzisiaj znacznie więcej niż wygląd czy moda – tutaj liczy się ilość zużytych materiałów (każda warstwa papieru czy folii robi różnicę) czy stosunek masy produktu do opakowania. Specjaliści mierzą również ilość zużytej energii czy zwroty uzyskane dzięki źródłom odnawialnym.

Moda na ekologię dotyczy również rynku opakowań żywności, co wynika z faktu, iż opakowania żywności stanowią 60 do 70 proc. całego rynku opakowań. Świadomość atutów i wartości ekologicznych opakowań jest szczególnie ważna dla producentów opakowań, choć nie ma co ukrywać, że wynika ona z presji ze strony użytkowników tych opakowań.

Mariusz Słowik z agencji owocni.pl podkreśla, że żywność pochodzi wprost z natury i w długiej perspektywie to, jak ją opakowujemy, wpływa na jej walory zdrowotne i odżywcze. Zdaniem eksperta stawiając na ekologicznie odpowiedzialne rozwiązania, można tylko wygrać. - Dotyczy to tak samo producentów żywności, opakowań, jak i ich klientów - zaznacza Mariusz Słowik.

Niemal połowa opakowań na świecie powstaje z tworzyw sztucznych. Szacuje się, że co roku na świecie zużywa się bilion różnego rodzaju torebek foliowych. Każdy Polak wyrzuca średnio aż 400 foliowych reklamówek rocznie (dla porównania: Bułgar 421, Niemiec 65, a średnia europejska to 198). Problem polega na tym, że każda reklamówka będzie się rozkładać nawet do 450 lat (plastikowa butelka nawet 1000 lat). Używanie opakowań z tworzyw sztucznych oznacza wytwarzanie gór śmieci.

Dlatego rośnie potrzeba stosowania opakowań, które można poddać recyklingowi, lub z materiałów ulegających szybkiemu rozkładowi, pozyskiwanych ze źródeł odnawialnych.

Wśród polskich konsumentów rośnie troska o środowisko naturalne i świadomość zagadnień związanych z ekologią. Według badań Tetra Pak zdaniem 44 proc. Polaków firmy powinny postępować w sposób odpowiedzialny i dbać o środowisko. - Zmniejszanie wpływu na środowisko jest jednym z fundamentów innowacyjności Tetra Pak. Nasze kartony w ok. 75 proc. składają się z papieru, który jest surowcem odnawialnym, a zużyte opakowania w całości nadają się do recyklingu. Oferujemy też kartony wyprodukowane z użyciem papieru certyfikowanego przez FSC, który pochodzi z drzew z kontrolowanych upraw – wyliczają eksperci Tetra Pak.

Konsumenci wymagają od opakowań przede wszystkim, aby skutecznie zabezpieczały żywność i chroniły ją przed czynnikami zewnętrznymi. Liczy się też wygoda, poręczność i łatwość otwierania i zamykania. Wynika to m.in. ze wzrostu spożycia poza domem, np. w drodze do pracy, z treningu, itp. Stąd innowacje w postaci mniejszych, jednoporcjowych opakowań, nowych formatów i wciąż udoskonalanych nakrętek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH