REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie popularność naturalnych barwników i żywności barwiącej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2013, 15:39
Rośnie popularność naturalnych barwników i żywności barwiącej
Żywność barwiąca wpisuje się w trend stosowania surowców naturalnych

- Stosowaniu żywności barwiącej w produkcji spożywczej sprzyja pozytywny odbiór przez konsumentów, którzy nie chcą na etykietach oglądać substancji syntetycznych, nie mają zaś nic naprzeciwko składnikom znanym i akceptowanym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex Plus.

REKLAMA

- Żywność barwiąca doskonale wpisuje się w trend stosowania surowców naturalnych. Niektóre surowce, np. aronia, stosowane są od dawna w wielu produktach, takich jak np. marmolady czy dżemy. Inne przykłady z kategorii żywności barwiącej, takie jak dynia czy marchew znajdują coraz szersze zastosowania. Poszukuje się także ekstraktów warzyw czy owoców, bądź ich koncentratów, takich jak koncentrat z buraka ćwikłowego. Na przeszkodzie ich stosowania mogą stać ich właściwości, np. brak odporności na niektóre czynniki procesów produkcyjnych (temperatura, pH środowiska) - komentuje Mateusz Kowalewski.

Termin "żywność barwiąca" stosowany jest do określenia metody wykorzystania żywności (lub jej składników) do nadania odpowiedniej barwy innemu produktowi żywnościowemu. Innymi słowy, chodzi o "barwienie żywności żywnością". Dojrzałe owoce i warzywa o intensywnej barwie są źródłem ich naturalnych koncentratów o właściwościach barwiących przydatnych do nadania apetycznego koloru różnego rodzaju artykułom spożywczym i napojom. W produkcji naturalnych koncentratów barwiących wykorzystuje się - oprócz żywności - wyłącznie wodę i procesy fizyczne.

Mimo coraz większej popularności na światowych rynkach, koncepcja barwienia żywności przyjmuje się powoli wśród producentów w Polsce. Jako jedna z pierwszych żywność barwiącą wprowadziła Bewa i w ten sposób oranżada 5 plus tej firmy jest barwiona składnikami, a nie dodatkami. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH