REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie świadomość w kwestiach ekologii i segregacji odpadów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2016, 11:42
Rośnie świadomość w kwestiach ekologii i segregacji odpadów
Fot. materiały prasowe

Rośnie świadomość w kwestiach ekologii i segregacji odpadów, jednak wciąż nie jest niewystarczająca – szczególnie wśród osób młodych. Kluczową kwestią okazuje się edukacja, zwłaszcza w kontekście wyznaczonych ustawowo na 2020 rok 50 proc. poziomów recyklingu dla gmin w ramach poszczególnych rodzajów opakowań, w tym m.in. szkła.

REKLAMA

To najważniejsze wnioski płynące z ankiety Omnibus przeprowadzonej przez Instytut Badawczy Respondi na zlecenie organizacji non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła), której działania w naszym kraju koordynuje Ardagh Group oraz Europejskiej Federacji Opakowań Szklanych (FEVE).
Oprócz Polski identyczne pytania zadano respondentom w dziesięciu innych państwach (Austria, Chorwacja, Czechy, Francja, Niemcy, Włochy, Słowacja, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania). Krajowe wyniki pokazują, że Polacy we wszystkich grupach wiekowych uważają szkło za najbardziej przyjazny dla środowiska materiał opakowaniowy (57,6 proc.). Największa świadomość w tym zakresie jest w grupie 60+ (72,2 proc.), a najmniejsza u osób w wieku 30-39 lat (49,5 proc.) oraz 18-29 lat (50,8 proc.).

Martwi fakt, że aż 53,5 proc. Polek i Polaków sądzi, że szkło poddaje się recyklingowi kilka razy, a 10,1 proc. uważa, że tylko raz. Tymczasem szkło można przetwarzać w nieskończoność, bez utraty jego właściwości, co wie jedynie 36,4 proc. pytanych. Okazuje się także, że im młodsza grupa wiekowa, tym niewiedza jest większa, a najlepiej znów wypadają respondenci w wieku 60+.

Dobrą wiadomością jest natomiast deklaracja, że 96,9 proc. naszego społeczeństwa segreguje odpady, a szkło ma największy udział procentowy wśród wszystkich rodzajów opakowań – taki procent respondentów odpowiedziało: „segreguję zawsze”. Najwięcej osób segreguje miesięcznie od 6 do 20 butelek lub słoików (50,8 proc.) i co ciekawe, w tym przedziale częściej czynią to mężczyźni (54,4 proc.) niż kobiety (47,4 proc.).

- Wyniki pokazują, że jest jeszcze dużo do zrobienia, szczególnie, jeżeli chodzi o edukację w zakresie ochrony środowiska wśród osób młodych – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

- Dlatego też w tym roku skupimy się na tym właśnie aspekcie. Pierwsza kampania edukacyjna oparta na filmie viralowym ruszy w mediach społecznościowych jeszcze w kwietniu. Jej ambasadorem został Bartek Jędrzejak – dziennikarz i prezenter TVN. Natomiast kolejne działania skierowane do młodzieży zaplanowano na wrzesień - wyjaśnia.

Ankieta została przeprowadzona przez Instytut Badawczy Respondi na reprezentatywnej grupie 500 osób.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH