Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie znaczenie marketingu sensorycznego w sklepach

  • Autor: pr / portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2010, 11:24

Marketing sensoryczny nabiera coraz to większego znaczenia - wynika z najnowszych analiz Mood Media Corporation.

Badania pokazują, że dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Jednocześnie ponad 50 proc. konsumentów deklaruje, że są skłonni dłużej zostać w sklepie, którego atmosfera im odpowiada. To pokazuje jak duże znaczenie ma marketing sensoryczny, który w Polsce jest wciąż stosunkowo mało popularny.

Umiejętnie dobrane bodźce dźwiękowe i zapachowe wpływają na decyzje zakupowe klientów, poprawiają percepcję i procesy pamięciowe. W konsekwencji konsumenci łatwiej zapamiętują daną markę i częściej do niej wracają. Dlatego właśnie oprócz trafnie dobranej muzyki, przedsiębiorcy coraz częściej stosują rozwiązania zapachowe.

Zgodnie z wynikami badań konsumenckich, największą moc oddziaływania na klientów ma muzyka. Równie pomocne przy budowaniu atmosfery miejsca są zapachy. - To kluczowy czynnik, który wpływa na ocenę wrażeń wyniesionych z danego miejsca - mówi Aleksandra Potrykus, dyrektor ds. sprzedaży w Mood Media Corporation. - Wystarczy, że przypomnimy sobie, jak pozytywnie działa na nas zapach ciepłego pieczywa, który niesie się po dużym markecie. Aromat kojarzy się z czymś przyjemnym, domowym, w związku z czym chętniej odwiedzamy sklep, który sam wypieka chleb. Ten sam mechanizm dotyczy wszystkich pozostałych typów placówek handlowych. Dlatego wyróżnić możemy kilka typów, m.in. zapachy wspierające sprzedaż, harmonizujące, czyli te stosowane np. w gabinetach lekarskich, przedłużające pobyt w hotelach lub też zapachy poprawiające koncentrację stosowane często w biurach.

Aromamarketing jest stosunkowo nowym rozwiązaniem na polskim rynku. Jednak wielu przedsiębiorców doceniło już skuteczność tego narzędzia i jego popularność szybko rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH