REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Różnice w logistyce w e-commerce i handlu tradycyjnym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2015, 16:04

Procesy logistyczne w handlu tradycyjnym i w e-handlu przebiegają w analogiczny sposób. Różnic należy upatrywać w rodzaju i skali problemów, które pojawiają się w poszczególnych etapach procesów logistycznych - wynika z raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2015.Gemius dla e-Commerce Polska”.

REKLAMA

Marta Cudziło, główny specjalista ds. logistyki Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Karolina Kolińska, starszy specjalista ds. logistyki Instytut Logistyki i Magazynowania podkreślają w raporcie Gemius, że problemy te, stanowiące jednocześnie o odmienności logistyki e-commerce w stosunku dla logistyki handlu tradycyjnego, determinują konieczność budowania odpowiednich, dedykowanych dla e-handlu rozwiązań, zarówno w zakresie realizacji usług logistycznych (i nie tylko), jak również w zakresie wsparcia informatycznego.

I dodają, że oferta operatorów logistycznych w tym zakresie jest coraz bardziej rozbudowana i w coraz większym stopniu spełnia oczekiwania firm wykorzystujących handel elektroniczny jako kanał sprzedaży.

W e-commerce mamy do czynienia z relacjami B2C (business-to-consumer), a główny nacisk kładziony jest na relację z klientem i zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi, który ma znaczący wpływ na dokonywanie kolejnych zamówień.

Niedostarczenie towaru w terminie, czy przesłanie towaru niezgodnego z zamówieniem może skutkować, że dany klient już nigdy nie skorzysta z usług takiej firmy. Z perspektywy klienta, podstawową przewagą zakupów przez Internet jest komfort i szybkość realizowania zamówienia, a o poziomie obsługi decyduje m.in.: dostępność towaru, różne opcje dostawy, niski koszt wysyłki, terminowość, zgodność towaru z zamówieniem, czy brak uszkodzeń towaru.

Pierwszy z wymienionych czynników determinowany jest właściwą polityką zakupową i magazynową firmy, zaś pozostałe wiążą się z odpowiednią organizacją doręczenia przesyłki.

Marta Cudziło i Karolina Kolińska z Instytutu Logistyki i Magazynowania podkreślają w raporcie Gemius, że analizując różnice pomiędzy logistyką handlu elektronicznego i tradycyjnego należy zacząć od planowania popytu w kontekście zapewnienia odpowiedniej dostępności towarów do sprzedaży.

W przypadku e-commerce zadanie to jest trudniejsze niż w handlu tradycyjnym, ponieważ dużo mniejsza jest znajomość klienta i dużo większa zmienność popytu. Sprzedawca nie jest w stanie ocenić profilu klienta, szczególnie, że jest on często jednorazowy. Tym samym ograniczona jest możliwość zastosowania zaawansowanych technik prognostycznych, a wynik ich ewentualnego zastosowania obarczony jest większym błędem. Stwarza to spore zagrożenie dla zapewnienia odpowiedniej dostępności towarów i utrudnia planowanie pracy. W praktyce rynkowej wciąż powszechnie jest zjawisko planowania stanów magazynowych e-sklepu w oparciu o „wyczucie” handlowców.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH