Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rusza nowa kampania edukacyjna "Wybieraj świadomie - Wybieraj z GDA"

  • Autor: PFPŻ
  • Data: 06-01-2010, 18:14

Polska Federacja Producentów Żywności rozpoczęła kolejną kampanię edukacyjną dotyczącą systemu znakowania żywności opartego na wskazanym dziennym spożyciu GDA (Guideline Daily Amounts). Kampania skierowana jest do osób decydujących o codziennych zakupach produktów żywnościowych i ma na celu zwiększenie znajomości systemu GDA.

Celem stosowania znakowania GDA na produktach spożywczych jest ułatwienie konsumentowi podejmowania świadomych decyzji żywieniowych już podczas zakupów w sklepie. System GDA nie wymaga od konsumentów posiadania szczegółowej wiedzy żywieniowej gdyż opiera się na procentowym odniesieniu do ilości składników tj.: tłuszczów, kwasów tłuszczowych nasyconych, cukrów, soli oraz energii zawartych w porcji produktu do wzorca Wskazanego Dziennego Spożycia określonego przez naukowców i jednolitego dla całej UE. Zaletą systemu jest jego spójność co do zasady i formy graficznej we wszystkich krajach Unii.

W skutek prowadzonej w roku 2009 kampanii edukacyjnej „Wybieraj z GDA" odsetek polskich konsumentów znających i rozumiejących system GDA wzrósł do 67%, co stanowi jeden z najlepszych wyników w całej Unii Europejskiej.

Nowa kampania skierowana jest głównie do kobiet w wieku od 20+. Prowadzona jest przy użyciu prasy kobiecej oraz popularnych portali internetowych i społecznościowych. Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa www.wybierajzgda.pl zawierająca nie tylko szczegółowe informacje dotyczące systemu GDA, ale również szereg wskazówek dotyczących zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia.

System znakowania GDA wychodzi naprzeciw zaleceniom strategii Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia oraz realizuje zalecenia Komisji Europejskiej zawarte w „Białej Księdze Strategia dla Europy w zakresie zagadnień zdrowia związanych z żywieniem, nadwagą i otyłością". Jest zgodny ze stanowiskiem Rządu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 lipca 2007, które mówi, że znakowanie jest ważnym elementem wspierającym edukację żywieniową konsumentów i powinno stanowić jej naturalne uzupełnienie.

Partnerami merytorycznymi kampanii są: Główny Inspektorat Sanitarny i Federacja Konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH