Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła kampania "Czytaj skład, wybieraj świadomie"

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 10:14
Ruszyła kampania
Centralnym punktem kampanii jest spot zamieszczony w mediach społecznościowych. fot. kadr

"Czytaj skład, wybieraj świadomie" to kampania informacyjna zorganizowana przez Instytut Jakości JCI oraz autorów bloga "Czytaj skład". Pomysłodawcy akcji chcą zachęcić Polaków do zwrócenia większej uwagi na jakość produktów, które trafiają do codziennych koszyków z zakupami.

Kampania "Czytaj skład, wybieraj świadomie" ruszyła 5 sierpnia. Jak mówi Agnieszka Czura, specjalista ds. rozwoju Jagiellońskiego Centrum Innowacji, akcja skierowana jest do wszystkich konsumentów.

- Kierujemy naszą kampanię do ludzi, którzy często nie zwracają uwagi na to, jakiej jakości jest spożywana przez nich żywność. W natłoku codziennych spraw trudno jest kontrolować zawartość naszych koszyków z zakupami, ale uważamy, że warto to robić. Dzięki temu producenci żywności będą musieli dbać o zachowanie jak najwyższej jakości swoich wyrobów, aby spełnić oczekiwania wyedukowanych w temacie żywności i żywienia konsumentów - dodaje.

Organizatorami akcji są krakowski Instytut Jakości Jagiellońskie Centrum Innowacji oraz autorzy bloga "Czytaj skład", którzy od 2015 roku rekomendują produkty spożywcze, które nie zawierają sztucznych substancji.

Autorzy bloga byli inicjatorami tej akcji oraz autorami pomysłu na formę kampanii jako porównywanie podobnych produktów różniących się m.in. ilością dodatków w swoim składzie. Odpowiadają również za szatę graficzną projektu. Instytut Jakości JCI jest odpowiedzialny za dobór i opis produktów, które są porównywane ze sobą w filmie. Odpowiadają one rzeczywistym artykułom spożywczym.

- Kampania wpisuje się w misję Instytutu Jakości JCI, tj. promowanie wśród producentów i konsumentów wysokiej jakości suplementów diety, kosmetyków i zdrowej żywności oraz rozpowszechnianie wiedzy i budowanie świadomości konsumenckiej, a więc w naszą codzienną działalność. Jeśli kampania spotka się z pozytywnym odzewem, nie wykluczamy organizowania kolejnych edycji - dodaje Czura.

Kampania jest widoczna przede wszystkim w mediach społecznościowych. Na swoich facebookowych profilach, poza organizatorami udostępniają ją ambasadorki i partnerzy: Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Kamila Szczawińska, Krystyna Pogoń, akcja Biegam bo Lubię, Centrum dietetyczne Dietific, serwis Diet Map, serwis Mądrzy Rodzice, serwis Naturalnie dla Dzieci, portal Smakuj Lokalnie oraz inicjatywa Szkoła na Widelcu.

- Celem naszej kampanii jest przekonanie konsumentów do tego, że warto czytać etykiety kupowanych artykułów spożywczych, by dokonywać świadomego wyboru. W ten sposób chcemy pomóc w stworzeniu społeczeństwa wyedukowanego w sprawach żywieniowych. Naszym celem nie jest natomiast wskazywanie, który produkt jest lepszy czy gorszy. O tym muszą zdecydować sami konsumenci - podsumowuje przedstawicielka JCI.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH