Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła kampania "Czytaj skład, wybieraj świadomie"

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 10:14
Ruszyła kampania
Centralnym punktem kampanii jest spot zamieszczony w mediach społecznościowych. fot. kadr

"Czytaj skład, wybieraj świadomie" to kampania informacyjna zorganizowana przez Instytut Jakości JCI oraz autorów bloga "Czytaj skład". Pomysłodawcy akcji chcą zachęcić Polaków do zwrócenia większej uwagi na jakość produktów, które trafiają do codziennych koszyków z zakupami.

Kampania "Czytaj skład, wybieraj świadomie" ruszyła 5 sierpnia. Jak mówi Agnieszka Czura, specjalista ds. rozwoju Jagiellońskiego Centrum Innowacji, akcja skierowana jest do wszystkich konsumentów.

- Kierujemy naszą kampanię do ludzi, którzy często nie zwracają uwagi na to, jakiej jakości jest spożywana przez nich żywność. W natłoku codziennych spraw trudno jest kontrolować zawartość naszych koszyków z zakupami, ale uważamy, że warto to robić. Dzięki temu producenci żywności będą musieli dbać o zachowanie jak najwyższej jakości swoich wyrobów, aby spełnić oczekiwania wyedukowanych w temacie żywności i żywienia konsumentów - dodaje.

Organizatorami akcji są krakowski Instytut Jakości Jagiellońskie Centrum Innowacji oraz autorzy bloga "Czytaj skład", którzy od 2015 roku rekomendują produkty spożywcze, które nie zawierają sztucznych substancji.

Autorzy bloga byli inicjatorami tej akcji oraz autorami pomysłu na formę kampanii jako porównywanie podobnych produktów różniących się m.in. ilością dodatków w swoim składzie. Odpowiadają również za szatę graficzną projektu. Instytut Jakości JCI jest odpowiedzialny za dobór i opis produktów, które są porównywane ze sobą w filmie. Odpowiadają one rzeczywistym artykułom spożywczym.

- Kampania wpisuje się w misję Instytutu Jakości JCI, tj. promowanie wśród producentów i konsumentów wysokiej jakości suplementów diety, kosmetyków i zdrowej żywności oraz rozpowszechnianie wiedzy i budowanie świadomości konsumenckiej, a więc w naszą codzienną działalność. Jeśli kampania spotka się z pozytywnym odzewem, nie wykluczamy organizowania kolejnych edycji - dodaje Czura.

Kampania jest widoczna przede wszystkim w mediach społecznościowych. Na swoich facebookowych profilach, poza organizatorami udostępniają ją ambasadorki i partnerzy: Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Kamila Szczawińska, Krystyna Pogoń, akcja Biegam bo Lubię, Centrum dietetyczne Dietific, serwis Diet Map, serwis Mądrzy Rodzice, serwis Naturalnie dla Dzieci, portal Smakuj Lokalnie oraz inicjatywa Szkoła na Widelcu.

- Celem naszej kampanii jest przekonanie konsumentów do tego, że warto czytać etykiety kupowanych artykułów spożywczych, by dokonywać świadomego wyboru. W ten sposób chcemy pomóc w stworzeniu społeczeństwa wyedukowanego w sprawach żywieniowych. Naszym celem nie jest natomiast wskazywanie, który produkt jest lepszy czy gorszy. O tym muszą zdecydować sami konsumenci - podsumowuje przedstawicielka JCI.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.