Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła kampania informacyjna dla producentów żywności dotycząca darowizn żywnościowych

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2009, 23:10

"Podatki są po naszej stronie" - pod takim hasłem ruszyła kampania informacyjna Federacji Polskich Banków Żywności skierowana do producentów i dystrybutorów żywności w Polsce.

Celem kampanii jest zaznajomienie firm z branży sektora spożywczego z korzystnymi zmianami podatkowymi, jakie zostały wprowadzone w życie z początkiem tego roku. Teraz, dzięki nowym przepisom przekazywanie darowizn żywnościowych przez producentów i dystrybutorów stało się łatwiejsze.

Kampania "Podatki są po naszej stronie" promuje korporacyjną odpowiedzialność społeczną wśród przedsiębiorców branży spożywczej. Nowelizacja przepisów podatkowych, która weszła w życie wraz z 1 stycznia 2009 roku znacznie ułatwia firmom włączenie się w pomoc w walce z niedożywieniem.

Zgodnie z przyjętymi zapisami podatnicy mogą teraz zaliczyć darowiznę w postaci produktów spożywczych przekazaną na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) do kosztów uzyskania przychodu. Nieodpłatne przekazanie żywności przez jej producentów i dystrybutorów zostało również zwolnione od podatku VAT.

Zadaniem kampanii "Podatki są po naszej stronie" jest dotarcie z informacją o zmianach w przepisach podatkowych ułatwiających współpracę z Bankami Żywności do producentów żywności, przede wszystkim tych o zasięgu ponadlokalnym.

- Nowelizacje ustaw o podatku VAT od darowizn żywnościowych to cenne zmiany, niosące korzyści dla wszystkich stron. Jeśli producenci otworzą się na nowe możliwości zwiększą się dostawy żywnościowe do Banków Żywności, co pozwoli nam poszerzyć skalę niesionej pomocy. Wierzymy, że wspólnie z producentami uda nam się pomóc wielu osobom, które na co dzień cierpią z powodu braku żywności - mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

W kampanię "Podatki są po naszej stronie" aktywnie włączyły się już firmy, które od lat współpracują z Bankami Żywności, nie tylko przekazując swoje produkty, ale i wspierając banki merytorycznie i finansowo. Partnerem strategicznym akcji jest współpracująca od ponad 12 lat z Federacją Banków Żywności firma Kraft Foods Polska. W kampanię włączyły się również firmy Danone, Nestle, Unilever i Hoop.

5 partnerskich firm będzię zachęcać innych producentów i dystrybutorów żywności do przekazywania nadwyżek produkcyjnych Bankom  ywności, poprzez bilboardy które w liczbie 150 będą promować szlachetny czyn w 5 największych miastach Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH