Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła wielka kampania promocyjna na pięciu rynkach zagranicznych

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 14-10-2013, 14:01
Ruszyła wielka kampania promocyjna na pięciu rynkach zagranicznych
Fot. Ministerstwo Gospodarki

Ministerstwo Gospodarki przygotowało nową kampanię informacyjno-promocyjną Ministerstwa Gospodarki. Resort będzie zachęcał zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, otudoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. Ma kosztować około 20 mln zł.

Zdaniem wicepremiera oraz ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego, rośnie eksport polskich produktów na nowe rynki. - Nasi przedsiębiorcy są coraz lepiej przygotowani do wchodzenia na rynki międzynarodowe, poprzez izby, stowarzyszenia, a także silne powiązania między ambasadorami i podmiotami odpowiedzialnymi za promocję polskiej gospodarki - mówi wicepremier.

Celem kampanii, której hasło brzmi „Made in Poland", jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego. - Chcemy pokazać światu, że nasz kraj posiada własne, atrakcyjne specjalności eksportowe, a polskie firmy z sukcesem mogą współpracować z zagranicznymi przedsiębiorcami - podkreśliła wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym w Chinach, Czechach, Niemczech, Rosji i na Ukrainie. Jedna z nich jest przemysł spożywczy, pozostałe branże to m.in.: budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa, meble, produkcja jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyki, biużuteria, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny.

Jak ocenia Ministerstwo Gospodarki, na podstawie m.in. danych GUS i ministerstwa rolnictwa, w ciągu 9 lat od wejścia Polski do UE eksport polskiej żywności wzrósł ponad trzykrotnie - z ok. 5 mld euro do 17,9 mld euro w 2012 r. W pierwszym półroczu 2013 r. ten dynamiczny wzrost był kontynuowany. Eksport wzrósł o niemal 14 proc. - Udział produktów rolno-spożywczych w całkowitej wartości polskiego eksportu wyniósł w 2012 roku 12,33 proc., co pozwala uznać ten sektor za jeden z fundamentów polskiego eksportu - oceniają autorzy raportu na temat polskiej gospodarki, opublikowanego przez MG.

Działania informacyjno-promocyjne odbywać się będą nie tylko w oparciu o reklamę w zagranicznych mediach i outdoor. W ramach kampanii powstanie raport „Polskie firmy i produkty", który będzie opisywał zarówno makroekonomiczną sytuację polskiej gospodarki, jak i szczegółowo obrazował poszczególne branże. Ponadto, we wszystkich pięciu krajach odbędą się fora gospodarcze z udziałem przedstawicieli świata polityki i biznesu, zarówno z Polski, jak i danego kraju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH