REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ruszyła wielka kampania promocyjna na pięciu rynkach zagranicznych

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 14-10-2013, 14:01
Ruszyła wielka kampania promocyjna na pięciu rynkach zagranicznych
Fot. Ministerstwo Gospodarki

Ministerstwo Gospodarki przygotowało nową kampanię informacyjno-promocyjną Ministerstwa Gospodarki. Resort będzie zachęcał zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, internecie, otudoor, a także działania PR wystartowała 16 września 2013 r. Ma kosztować około 20 mln zł.

REKLAMA

Zdaniem wicepremiera oraz ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego, rośnie eksport polskich produktów na nowe rynki. - Nasi przedsiębiorcy są coraz lepiej przygotowani do wchodzenia na rynki międzynarodowe, poprzez izby, stowarzyszenia, a także silne powiązania między ambasadorami i podmiotami odpowiedzialnymi za promocję polskiej gospodarki - mówi wicepremier.

Celem kampanii, której hasło brzmi „Made in Poland", jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego. - Chcemy pokazać światu, że nasz kraj posiada własne, atrakcyjne specjalności eksportowe, a polskie firmy z sukcesem mogą współpracować z zagranicznymi przedsiębiorcami - podkreśliła wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.

Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym w Chinach, Czechach, Niemczech, Rosji i na Ukrainie. Jedna z nich jest przemysł spożywczy, pozostałe branże to m.in.: budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa, meble, produkcja jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyki, biużuteria, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny.

Jak ocenia Ministerstwo Gospodarki, na podstawie m.in. danych GUS i ministerstwa rolnictwa, w ciągu 9 lat od wejścia Polski do UE eksport polskiej żywności wzrósł ponad trzykrotnie - z ok. 5 mld euro do 17,9 mld euro w 2012 r. W pierwszym półroczu 2013 r. ten dynamiczny wzrost był kontynuowany. Eksport wzrósł o niemal 14 proc. - Udział produktów rolno-spożywczych w całkowitej wartości polskiego eksportu wyniósł w 2012 roku 12,33 proc., co pozwala uznać ten sektor za jeden z fundamentów polskiego eksportu - oceniają autorzy raportu na temat polskiej gospodarki, opublikowanego przez MG.

Działania informacyjno-promocyjne odbywać się będą nie tylko w oparciu o reklamę w zagranicznych mediach i outdoor. W ramach kampanii powstanie raport „Polskie firmy i produkty", który będzie opisywał zarówno makroekonomiczną sytuację polskiej gospodarki, jak i szczegółowo obrazował poszczególne branże. Ponadto, we wszystkich pięciu krajach odbędą się fora gospodarcze z udziałem przedstawicieli świata polityki i biznesu, zarówno z Polski, jak i danego kraju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH