Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek chiński nadal perspektywiczny. Ogromna szansa dla producentów żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2016, 12:52
Rynek chiński nadal perspektywiczny. Ogromna szansa dla producentów żywności
Fot. Shutterstock

Rynek chiński otwiera przed polskimi producentami żywności nowe perspektywy. Eksperci podkreślają, że polski eksport do Chin może nadal dynamicznie się rozwijać i to pomimo problemów gospodarczych, z którymi w ostatnim czasie zmagało się Państwo Środka.

Zawirowania w chińskiej gospodarce nie musza w negatywny sposób wpłynąć na relacje gospodarcze łączące Państwo Środka oraz Polskę. Od 2007 roku eksport polskiej żywności do Chin wzrósł aż ośmiokrotnie, to jest do poziomu 163 mln euro. Zdaniem Michała Koleśnikowa, kierownika zespołu ds. analiz sektorowych i rynków rolnych Banku BGŻ BNP Paribas, ewentualna eskalacja kryzysu nie musi oznaczać odwrócenia pozytywnego trendu. 

- Wciąż w zasadzie dopiero wchodzimy na chiński rynek. Perspektywy zwiększania eksportu są jeszcze ogromne. W 2014 r. Niemcy wyeksportowali do Państwa Środka samego mięsa i podrobów za ponad 340 mln euro, czyli dwa razy więcej niż my wszystkich produktów rolno-spożywczych wraz z alkoholami i tytoniem. Mimo, że eksport rolno-spożywczy z Hiszpanii startował z wyższego poziomu niż nasz, to notował w tym samym okresie podobną dynamikę - tłumaczy Koleśnikow. 

Przypomina jednocześnie, że Chiny są jednym z największych na świecie importerów surowców rolnych i żywności. Z tego powodu na tamtejszym rynku zderzamy się z konkurencją z całego świata. 

- W Chinach spotykamy się z konkurencją z całego świata, musimy walczyć z Brazylią, Argentyną, Stanami Zjednoczonymi, Kanadą, Australią, prężnymi krajami Azji Południowo-Wschodniej i producentami z wielu innych krajów. Nasze własne, unijne podwórko jest znacznie łatwiejsze, bo na nim jesteśmy otoczeni wspólnymi cłami i w miarę jednolitymi przepisami - podkreśla. 

W przekonaniu analityka eksport polskiej żywności do Chin ma przed sobą dobre perspektywy.

- dynamika eksportu do Chin może w najbliższych ośmiu latach być nadal bardzo wysoka. Może nawet tak wysoka jak w ostatnich latach, choć będzie o to coraz trudniej, gdyż jesteśmy na coraz wyższym pułapie. Przeszkodzić jej może tylko bardzo duży kryzys w tym kraju lub zakaz importu produktów mięsnych lub mlecznych z Polski na skutek chorób zwierząt - zauważa Michał Koleśnikow, kierownika zespołu ds. analiz sektorowych i rynków rolnych Banku BGŻ BNP Paribas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.