Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rynek opakowań: plastik zły czy nie aż taki zły?

Szkło czy plastik – oto jest pytanie! Od wielu lat nurtuje ono konsumentów, ekologów, producentów żywności, napojów oraz jak się okazało także ich ambasadorów. Powrót do gorącej debaty dot. plastikowych butelek i ich wpływu na środowisko, nastąpił w momencie, w którym na swoim profilu na Facebooku Martyna Wojciechowska, znana podróżniczka a także ambasadorka programu „Po stronie natury”, której inicjatorem jest marka Żywiec Zdrój, zamieściła zdjęcie z opisem faktów i mitów dot. plastikowych opakowań.


Rynek opakowań: plastik zły czy nie aż taki zły?
fot. shutterstock

W połowie czerwca 2018 r. podróżniczka zapewniła na swoim Facebookowym profilu, że stwierdzenie, że szkło jest lepsze od plastiku jest mitem, co uargumentowała tym, że oba surowce mogą zostać poddane recyklingowi, jeśli jednak tam nie trafią to plastik rozkłada się 400-1000 lat a szkło – nigdy.

Jej, dla niektórych, oryginalna opinia, że „plastik nie jest taki zły” -  wywołała lawinę komentarzy w sieci. Dlatego przedstawicieli producenta wody butelkowanej a także ekspertów rynku zapytaliśmy jak to jest z tym plastikiem…

- Opakowania, z których korzystamy odgrywają istotną rolę, ponieważ pozwalają dostarczać wysokiej jakości wodę, po którą mogą sięgać konsumenci w każdym miejscu i czasie. Jednocześnie zależy nam, by nasze opakowania mogły zostać odpowiednio przetworzone, dlatego butelki Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu. Naszymi działaniami przypominamy, że moment, w którym podejmujemy decyzję, co zrobić ze zużytym już surowcem i gdzie go wyrzucić ma kluczowe znaczenie w procesie recyklingu. To od nas zależy czy trafi on do odpowiedniego pojemnika, aby później mógł zostać przetworzony i ponownie wykorzystany, na przykład do produkcji włókien, przędzy, zabawek, czy też nowych opakowań, jak w przypadku serii 2 mln butelek wody niegazowanej Żywiec Zdrój, które w 50% powstały właśnie z przetworzonego plastiku. Działań firmy na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego jest dużo więcej. W ramach tegorocznej inicjatywy „Działaj z imPETem”, czyli dobrowolnego porozumienia 4 producentów, zainwestowaliśmy w zbiórkę, segregację i recykling, zwiększając go o 10% na poziomie krajowej zbiórki. Podjęte działania przełożą się na wzrost recyklingu tego opakowania w Polsce. Co więcej, w ciągu 10 lat zmniejszyliśmy ciężar opakowania naszej wody niegazowanej o około 14%, jak również obniżyliśmy emisję CO₂ o 42% - informują przedstawiciele marki Żywiec Zdrój.

- Po  głębszej  analizie składu, procesów produkcji czy możliwości recyklingowych szkła i plastiku i podsumowaniu wszystkich „za” i „przeciw” to szkło wygrywa tę rywalizację, natomiast to zwycięstwo nie jest aż tak miażdżące, jak mogłoby wydawać się na pierwszy rzut oka – zapewnia Wojciech Kochański, Ekspert ds. sektora opakowań, DNB Bank Polska S.A.

więcej informacji:

opakowania RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT    /    Konrad Nowakowski RSS ALERT    /    Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań RSS ALERT    /    Katarzyna Guzek RSS ALERT    /    Greenpeace RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    Martyna Wojciechowska RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    DnB Bank Polska RSS ALERT    /    Wojciech Kochański RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.