Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rynek pracy: Brand managerowie chcą zarabiać więcej

Brand Managerowie oczekują 20% wzrostu zarobków w przypadku zmiany pracy – wynika z badania przeprowadzonego przez HRK FMCG. Finanse motywują marketingowców do zmian zawodowych bardziej niż awans stanowiskowy.

Rynek pracy: Brand managerowie chcą zarabiać więcej
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-11-2018, 12:49

Jeszcze kilka lat temu oczywistym wydawało się, że średni poziom zarobków w sprzedaży jest wyższy niż w marketingu. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat trend ten zmierza coraz bardziej w kierunku równowagi i obecnie można zaryzykować stwierdzenie, że oczekiwania finansowe Brand Managerów są już niemal na tym samym poziomie, co Key Account Managerów.

Z badania „Brand Managerowie na rynku FMCG – oczekiwania i zmiany zawodowe” przeprowadzonego przez HRK FMCG  wynikają ciekawe wnioski na temat aktualnych zarobków i oczekiwań finansowych w marketingu. 

Jak pokazują wyniki badania, osoby zatrudnione na stanowiskach Junior Brand Managerów oczekują przy zmianie pracy wzrostu pensji o około 30%. Większość rynku JBM wskazuje, że oczekiwany poziom zarobków plasuje się w przedziale 8-10 tys. zł (36%) oraz 11-13 tys. zł (28%). Mowa o kwotach wynagrodzenia brutto. Przykładowo osoby zarabiające obecnie pomiędzy 5-7 tys. zł brutto w przypadku zmiany pracodawcy chciałyby otrzymywać wynagrodzenie na poziomie 8-10 tys. zł. – W tym miejscu warto jednak zauważyć, że osoby na stanowiskach, które zawierają w nazwie słowo "junior", przy przejściu do innej firmy oczekują również awansu na stanowisko Brand Managera – mówi Ewa Belczewska, Recruitment Consultant HRK FMCG. 

Bardziej otwarci na podjęcie pracy na takim samym stanowisku, jak obecnie zajmowane, lecz pod szyldem innego pracodawcy są wspomniani Brand Managerowie. Dla tej grupy zawodowej awans stanowiskowy ma mniejsze znaczenie, a kluczowe w podejmowaniu decyzji dotyczących zmian zawodowych  są właśnie finanse. Oczekiwane wzrosty zarobków przy zmianie firmy to około 20%. Niespełna połowa respondentów zadeklarowała obecne zarobki na poziomie 10-13 tys. zł. Prawie 45% rynku ma oczekiwania finansowe na poziomie 14-16 tys. zł. 

W przypadku Senior Brand Managerów aż 47% respondentów zadeklarowało, że ich obecne zarobki znajdują się w przedziale 14-16 tys. zł. W związku z tym w przypadku zmiany pracy ich oczekiwania finansowe wynoszą 17 tys. i więcej (67%).

Respondenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez HRK FMCG zostali zapytani z jakich benefitów obecnie korzystają. Aż 86% uczestników badania wskazało opiekę medyczną, 72% system premiowy i dofinansowanie zajęć sportowych. 59% ankietowanych korzysta z ubezpieczenia na życie dofinansowanego przez pracodawcę. Jako benefit badani wskazali również możliwość udziału w minimum 2 szkoleniach w roku (48%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    HRK FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.