Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek pracy: Cztery zasady udanej rekrutacji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2017, 12:00
Rynek pracy: Cztery zasady udanej rekrutacji
Fot. shutterstock

Problemy kadrowe w sektorze spożywczym i handlowym nie zmniejszają się. Dlatego tak ważna jest odpowiednia rekrutacja, która nie polega tylko na wyszukiwaniu pracowników do konkretnych posad na "tu i teraz". Rekrutacja szerzej rozumiana to również tworzenie zawodowej relacji, która zaprocentuje za jakiś czas.

To częsty przypadek: łatwo zdobywamy uwagę kandydata, by równie łatwo zgubić ją na kolejnych etapach rekrutacji. Może to wynikać z faktu, że nie podchodzimy do tej relacji właściwie. Jak się zabrać za budowanie więzi z kandydatem do pracy? Oto kilka podpowiedzi ekspertów MonsterPolska.pl, które sprawdzą się niezależnie od tego, czy mówimy o kandydatach aktywnych czy pasywnych.

1. Nie mówmy o zadaniach, inspirujmy

Najważniejsze to dobrze zacząć, szczególnie kiedy chodzi o kandydatów pasywnych. To w końcu osoby, które są gdzieś zatrudnione i nie szukają nowych wyzwań i możliwości. Jeśli jednak dostaną atrakcyjną ofertę w większości przypadków ją rozważą.

Najgorsze więc co możemy zrobić to wyszukać takiego kandydata, zadzwonić do niego i …zanudzić na śmierć. Czym? Odczytywaniem punkt po punkcie listy obowiązków i zadań, które łączą się z oferowanym stanowiskiem. Tak przeprowadzony pierwszy etap rekrutacji nie przyniesie oczekiwanego skutku. Nasz słuchacz pewnie od razu po odłożeniu słuchawki zapomni o naszej ofercie.   

– Pierwsza rozmowa to moment, w którym musimy zainspirować kandydata – podkreśla Joanna Żukowska, ekspert serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. Zarysować to, co może osiągnąć, jeśli zdecyduje się grać w naszej drużynie. Tłumaczymy więc np., że będzie mógł kształtować opinie czytelników albo obsługiwać najważniejszych graczy w branży. Mówimy nie o zadaniach, a o możliwych wynikach – dodaje.

2. Bądźmy szczerzy

Znaleźliśmy kandydata, umówiliśmy na rozmowę i... porażka. Rozmowa rekrutacyjna pokazuje, że to nie jest człowiek na to konkretne stanowisko. Najgorsze, co można w takiej sytuacji zrobić to zwodzić kandydata, mówiąc np. „zadzwonimy w poniedziałek” albo „rekrutacja trwa, odezwiemy się po rozmowach z kolejnymi kandydatami”. Przeciągająca się później cisza, tylko wzbudza frustracje. 

A nigdy nie wiadomo, czy ta osoba nie będzie idealna na inne stanowisko w przyszłości. Oszukując ją i nie odzywając się, możemy zamknąć sobie tę drogę. Lepiej więc powiedzieć szczerze: „dziękuję, ale mamy kandydatów, którzy lepiej pasują do tej posady”. Kandydaci lubią wiedzieć, na czym stoją. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.