Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek pracy: Cztery zasady udanej rekrutacji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2017, 12:00
Rynek pracy: Cztery zasady udanej rekrutacji
Fot. shutterstock

Problemy kadrowe w sektorze spożywczym i handlowym nie zmniejszają się. Dlatego tak ważna jest odpowiednia rekrutacja, która nie polega tylko na wyszukiwaniu pracowników do konkretnych posad na "tu i teraz". Rekrutacja szerzej rozumiana to również tworzenie zawodowej relacji, która zaprocentuje za jakiś czas.

To częsty przypadek: łatwo zdobywamy uwagę kandydata, by równie łatwo zgubić ją na kolejnych etapach rekrutacji. Może to wynikać z faktu, że nie podchodzimy do tej relacji właściwie. Jak się zabrać za budowanie więzi z kandydatem do pracy? Oto kilka podpowiedzi ekspertów MonsterPolska.pl, które sprawdzą się niezależnie od tego, czy mówimy o kandydatach aktywnych czy pasywnych.

1. Nie mówmy o zadaniach, inspirujmy

Najważniejsze to dobrze zacząć, szczególnie kiedy chodzi o kandydatów pasywnych. To w końcu osoby, które są gdzieś zatrudnione i nie szukają nowych wyzwań i możliwości. Jeśli jednak dostaną atrakcyjną ofertę w większości przypadków ją rozważą.

Najgorsze więc co możemy zrobić to wyszukać takiego kandydata, zadzwonić do niego i …zanudzić na śmierć. Czym? Odczytywaniem punkt po punkcie listy obowiązków i zadań, które łączą się z oferowanym stanowiskiem. Tak przeprowadzony pierwszy etap rekrutacji nie przyniesie oczekiwanego skutku. Nasz słuchacz pewnie od razu po odłożeniu słuchawki zapomni o naszej ofercie.   

– Pierwsza rozmowa to moment, w którym musimy zainspirować kandydata – podkreśla Joanna Żukowska, ekspert serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. Zarysować to, co może osiągnąć, jeśli zdecyduje się grać w naszej drużynie. Tłumaczymy więc np., że będzie mógł kształtować opinie czytelników albo obsługiwać najważniejszych graczy w branży. Mówimy nie o zadaniach, a o możliwych wynikach – dodaje.

2. Bądźmy szczerzy

Znaleźliśmy kandydata, umówiliśmy na rozmowę i... porażka. Rozmowa rekrutacyjna pokazuje, że to nie jest człowiek na to konkretne stanowisko. Najgorsze, co można w takiej sytuacji zrobić to zwodzić kandydata, mówiąc np. „zadzwonimy w poniedziałek” albo „rekrutacja trwa, odezwiemy się po rozmowach z kolejnymi kandydatami”. Przeciągająca się później cisza, tylko wzbudza frustracje. 

A nigdy nie wiadomo, czy ta osoba nie będzie idealna na inne stanowisko w przyszłości. Oszukując ją i nie odzywając się, możemy zamknąć sobie tę drogę. Lepiej więc powiedzieć szczerze: „dziękuję, ale mamy kandydatów, którzy lepiej pasują do tej posady”. Kandydaci lubią wiedzieć, na czym stoją. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 226) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH