Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Rynek pracy: Jakie benefity zatrzymają pracowników?

Prywatna opieka medyczna, dodatkowe ubezpieczenie na życie, karta na siłownię - to wg polskich pracowników najbardziej atrakcyjne dodatki do pensji – wynika z badania „Confidence Index” przeprowadzonego w II kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page. Co jeszcze zwiększa atrakcyjność miejsca pracy i jakie aspekty mogą skutecznie przyciągnąć kandydatów do nowej firmy?

Rynek pracy: Jakie benefity zatrzymają pracowników?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-08-2019, 11:44

Rozwojowe i elastyczne środowisko pracy

Jak wynika z badania „Confidence Index”, przeprowadzonego w II kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page, większość Polaków (63 proc.) jest zadowolona z ogólnych warunków zatrudnienia. Niemal połowa (46 proc.) jest usatysfakcjonowana wysokością swojej pensji, a 47 proc. dobrze ocenia także stabilność swojej pracy. Pozytywne nastroje wśród pracowników przekładają się na wzrost oczekiwań względem pracodawcy, a silna pozycja kandydatów na rynku pracy sprawia, że konkurowanie wysokością wynagrodzenia staje się coraz trudniejsze. Na znaczeniu zyskują zatem aspekty pozafinansowe. Do najważniejszych z nich należą m.in. dostęp do szkoleń, który jest istotny dla niemal 93 proc. respondentów, możliwość korzystania z elastycznych godzin pracy (73 proc.) oraz z pracy zdalnej (63 proc.). 

Benefity na czasie

Z badania wynika również, że spośród szerokiej gamy benefitów dla Polaków najważniejszy jest dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej (89 proc.). Tylko niecałe 8 proc. respondentów przyznało, że czynnik ten nie ma znaczenia przy wyborze miejsca zatrudnienia. Niewiele mniej, bo 75 proc. ankietowanych chciałoby otrzymać od pracodawcy dodatkowe ubezpieczenie na życie. Aspekt ten jest szczególnie istotny zwłaszcza dla osób powyżej 50 r.ż. (76 proc.). Karta sportowa to atrakcyjny dodatek do pensji dla 49 proc. ankietowanych, przy czym wśród osób poniżej 30 r.ż. odsetek ten wynosi aż 66%, a pracownicy w wieku 50+ są zainteresowani nim trzy razy rzadziej. 

Służbowe sprzęty

Wykonywanie pracy często wiąże się z eksploatacją różnych narzędzi czy sprzętów, które powinny zostać zapewnione przez pracodawcę. 7 na 10 ankietowanych liczy na to, że otrzyma służbowy laptop i telefon. Z kolei 53 proc. pracowników chciałoby mieć do dyspozycji również służbowy samochód. Firmowe auto jest szczególnie pożądane przez pracowników na stanowiskach menedżerskich (77 proc.) oraz wśród osób powyżej 50 r.ż (62 proc. wskazań w tej grupie wiekowej w porównaniu do 39 proc. wskazań wśród respondentów poniżej 30 r.ż.). 

„Na koszt firmy”

Dodatek na lunch to atrakcyjny benefit dla 44 proc. respondentów, natomiast do darmowych przekąsek i owoców w biurze przekonanych jest mniej niż 28 proc. badanych. Większą aprobatą cieszą się za to: dostęp do programu oszczędnościowego (50 proc), karty podarunkowe (42 proc.) czy zniżki pracownicze (38 proc.). 

Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michael Page RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    Benefity RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ww 2019-08-21 12:01:42
    ale wy jesteście tępi w swojej propagandzie, jaka płaca tak praca- za rok może dwa to nie tylko piosenka, zabraknie wam ukrainców bedą w niemczech a wy z głową w nocniku drogi pracodawco-krwiopijco

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.