Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek reklamowy w Polsce w 2012 r. może zmniejszyć się o 6 proc. rdr

  • Autor: PAP
  • Data: 19-11-2012, 17:57

Starlink spodziewa się, że rynek reklamowy w Polsce w 2012 roku zmniejszy się o 6 proc. w stosunku do roku 2011 - podał Starlink w komunikacie prasowym. Po trzech kwartałach tego roku rynek reklamowy skurczył się o 5,3 proc. rdr, a jego wartość wyniosła 5,08 mld zł.

"Najważniejsze czynniki pogarszające sytuację na rynku reklamy to przede wszystkim redukcje budżetów w branży FMCG, +efekt Euro+, nieznaczne spowolnienie gospodarcze w sektorze farmaceutycznym oraz w finansach. Natomiast największy pozytywny wpływ na rynek reklamy miały działania reklamowe sektora handel" - powiedziała cytowana w komunikacie Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka.

"Postępujące spowolnienie gospodarcze, pogarszające się nastroje konsumenckie oraz sygnały z rynku świadczące o tym, że czwarty kwartał może być szczególnie trudny dla rynku, powodują rewizję naszych prognoz na 2012 r. do poziomu ok. -6 proc." - dodała.

Zgodnie z szacunkami Starlinka po trzech kwartałach 2012 r. wzrostową dynamikę przychodów utrzymały jedynie Internet i reklama kinowa, przy czym dwucyfrowo rosły tylko przychody reklamowe kin (11,5 proc.). Wzrost wydatków reklamowych na Internet wyniósł natomiast 9,8 proc.

Analitycy Starlinka w komunikacie zwracają uwagę, że w segmencie reklamy TV lepiej od stacji ogólnopolskich radzą sobie stacje tematyczne.

"Spadkowa dynamika przychodów reklamowych w telewizji nieco przyhamowała w trzecim kwartale, lecz nie poprawiło to ogólnej tendencji widocznej po dziewięciu miesiącach. (...)Po trzech kwartałach anteny ogólnopolskie TVP oraz TVN i Polsat tracą ponad 10 proc. przychodów reklamowych" - napisali.

"Dzięki miesiącom wakacyjnym oglądalność zwiększyły stacje tematyczne. Po trzech kwartałach ich udział w oglądalności wynosi 38,5 proc. Rosną też ich przychody, po trzech kwartałach dynamika wynosi 11,7 proc., a udział w rynku TV wzrósł z 18,9 proc. na 21,9 proc." - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH