Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek suplementów diety czeka rewolucja

  • Autor: Luiza Jakubiak, rynekaptek.pl
  • Data: 12-10-2010, 14:41
Rynek suplementów diety czeka rewolucja

Do końca 2010 roku zostanie opublikowany wykaz tzw. oświadczeń zdrowotnych produktów żywieniowych. To oznacza, że nie będzie można reklamować suplementów diety w takim zakresie, jak obecnie.

W środkach przekazu zauważalne jest natężenie reklam suplementów diety. Producenci suplementów chcą zdążyć przed zmianą przepisów. Niektórzy z nich posuwają się nawet do notyfikacji swoich produktów jako wyrobów medycznych.

Zgodnie z art. 13 projektu rozporządzenia 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych, państwa członkowskie w ciągu roku od opublikowania rozporządzenia przekazywały Komisji Europejskiej listy oświadczeń zdrowotnych wraz z ich uzasadnieniami naukowymi.

31 stycznia 2010 roku minął termin na przyjęcie przez Komisję Europejską wspólnotowego wykazu „ogólnych" oświadczeń zdrowotnych (tzn. innych niż dotyczących zmniejszenia ryzyka choroby oraz rozwoju i zdrowia dzieci). Najprawdopodobniej do końca roku KE opublikuje ten wykaz.

Biała lista
W praktyce oznacza to, że na opakowaniach i w reklamach produktów będzie można posługiwać się wyłącznie oświadczeniami zdrowotnymi produktów żywieniowych, które wskazują, że istnieje związek pomiędzy danym środkiem spożywczym a zdrowiem.

Producent suplementu nie będzie mógł dowolnie tworzyć treści reklamowych ani podawać informacji na opakowaniu, które nie znajdują się na tzw. białej liście dopuszczalnych oświadczeń.

- Obecnie emitowane reklamy suplementów diety niosą komunikat, że dany produkt leczy, mimo że nie ma na to naukowego dowodu - stwierdza mecenas Agnieszka Deeg, partner w kancelarii CMS Cameron McKenna.

Jej zdaniem, zmiana prawa ograniczy możliwości posługiwania się komunikatami wskazującymi na pozytywny wpływ produktu lub jego składników na zdrowie:

- Widoczne jest nasilenie reklam produktów ziołowych i suplementów. Wszyscy spieszą się, by wprowadzić do emisji reklamy przed wejściem w życie rozporządzenia. Producenci mają nadzieję, że wizerunek ich produktów utrwali się w świadomości konsumentów i nawet jeśli nie będzie można już reklamować suplementów w obecnej formie, konsumenci skojarzą reklamę ze skutkiem.

Suplement wyrobem medycznym
Możliwości reklamy suplementów diety znacznie się zawężą. Już nie tylko komunikat, że suplement leczy, ale nawet że wspomaga leczenie, może ściągnąć na wytwórcę gromy inspekcji sanitarnej. Prawnicy zwracają jednak uwagę, że reklama nie jest praktycznie w żaden sposób regulowana, jeśli chodzi o wyroby medyczne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH