Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Rynek zrzutek społecznościowych wzrośnie w 2020 r. o połowę do 1,1 mld złotych

Wartość rynku crowdfundingu wzrośnie w tym roku aż o połowę, uzyskując wartość blisko 1,1 miliarda złotych. Dwie na trzy transakcje rodacy zrealizują za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Internetowe zbiórki już od dłuższego czasu cieszą się ogromną popularnością – ocenia Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

Rynek zrzutek społecznościowych wzrośnie w 2020 r. o połowę do 1,1 mld złotych
Internetowe zbiórki od dłuższego czasu cieszą się ogromną popularnością fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2020, 11:27

Nie ma znaczenia czy mamy do czynienia ze zbiórką o charakterze charytatywnym, biznesowym, społecznym, naukowym, kulturalnym czy indywidualną zrzutkę pozwalającą realizować czyjeś marzenia – popularność każdej z tych kategorii cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Dzięki, czemu tempo rozwoju crowdfundingu w naszym kraju nie słabnie już od kilku lat.

– Wartość zrzutek w internecie zwiększy się do 1,088 miliarda w 2020 roku, uzyskując dynamikę na poziomie 55,43%. W tym roku na uwagę zasługuje także fakt, że już 2/3 transakcji, wzrost na poziomie 19,6% w stosunku do 2019 r., będzie realizowanych mobilnie, tj. za pomocą smartfonów i tabletów. Dodatkowo, bardzo intensywnie będą w tym roku rosły dwa sektory, dotychczas relatywnie słabo rozwijające się w Polsce, a mające spory udział w rynkach zagranicznych – crowdfunding udziałowy oraz cykliczne zbiórki online – ocenia Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl

Crowdfunding w Polsce i na świecie

Jak polski rynek crowdfundingu wypada na tle rynków zagranicznych? Globalna wartość crowdfundingu w 2020 roku, zwiększy się do 8,5 miliarda dolarów (ok. 33 miliardy złotych), przy dynamice na poziomie 23%. Szacunki mówią jednak, że już w 2025 roku wartość finansowania społecznościowego wzrośnie do 28,77 miliarda dolarów (ok 110 miliardów złotych).

Łączna liczba kampanii na świecie 2020 r. przekroczy liczbę 10 940 300, podczas gdy w 2019 roku było to 8 724 000. Średnia wartość finansowania jednej kampanii wyniesie w tym roku 780 dolarów (ok. 3 tysięcy złotych). Do największych globalnych platform zaliczane są m.in. Kickstarter, Indiegogo, GoFundMe.

Na platformie zrzutka.pl, jednej z największych na rynku crowdfundingu w Polsce, wartość transakcji w 2020 r. wyniesie 200 mln zł, przy dynamice na poziomie 110%, czyli . dwa razy szybszej niż na całym rynku finansowania społecznościowego. Natomiast, mobilne zbiórki będą stanowiły aż 90%, co oznacza wzrost o 15 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku.

– Rok 2020 zapowiada się bardzo obiecująco, zarówno pod kątem wyników oglądalności, liczby organizowanych zrzutek, wpłat, jak i wprowadzanych nowości. Rozpoczęliśmy już prace nad  międzynarodową wersją naszej platformy i przygotowujemy się do ekspansji jeszcze w tym roku. Dzięki niej, internauci w całej Unii Europejskiej będą mogli organizować zbiórki bez granic – zapowiada Tomasz Chołast.

więcej informacji:

finansowanie społeczne RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Zrzutka.pl RSS ALERT    /    Tomasz Chołast RSS ALERT    /    zrzutki internetowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.