Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynki azjatyckie kuszą eksporterów żywności

  • Autor: ŁR, ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2015, 12:22
Rynki azjatyckie kuszą eksporterów żywności
Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski (fot. zelaznastudio.pl)

Dla wszystkich branż sektora spożywczego rynki azjatyckie są bardzo atrakcyjne. Rosnąca klasa średnia w tych krajach jest coraz bardziej otwarta na produkty żywnościowe z Europy – wskazuje Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski.

Wiele europejskich produktów jest od dawna znanych na rynkach azjatyckich, np. dzięki dużemu popytowi na francuskie wina, Francja jest największym europejskim eksporterem żywności do Chin. - Rynek produktów żywnościowych w Chinach jest mocno konkurencyjny, ale ciągle są nisze, w których można zaistnieć. Firmy radzą sobie np. wchodząc do mniej znanych regionów. Ułatwić eksport może też otwarcie połączenia kolejowego z Chinami. Jednak wyzwaniem dla eksporterów jest wypełnienie tego pociągu tak, aby również do Chin jechał pełny – wyjaśnia Elżbieta Kopytko-Wojciechowska.

Na pytanie czy problemy gospodarcze Chin mogą przełożyć się na atrakcyjność eksportową tego rynku dla polskich przedsiębiorców, ekspertka odpowiada: - Rynek chiński jest duży i rozwijający się. Pomimo spowolnienia jest ciągle uważany za najbardziej perspektywiczny. W Chinach obserwujemy przekształcenie społeczeństwa producentów w konsumentów. Rośnie popyt na wysokiej jakości produkty konsumpcyjne, a także moda na „zachodni” styl życia. Ciekawostką jest, że w Chinach nie spożywało się kiedyś przetworów mlecznych, ale wraz ze wzrostem zasobności społeczeństwa przetwory mleczne, w szczególności żółte sery, są chętnie kupowane.

- Innym ciekawym przykładem ilustrującym otwartość rynku chińskiego jest kawa. W Chinach tradycyjnym napojem była herbata, ale ostatnio Chiny stały się jednym z najszybciej rosnących rynków w konsumpcji napojów kawowych. I tak Starbucks planuje podwoić liczbę swoich kawiarni do 3000 do 2019 roku. Potencjał Chin jest więc ogromny i tak naprawdę sprzedać można wszystko. Atrakcyjność rynku zwiększa to, że nie jest to rynek jednolity, ale wiele rynków lokalnych o różnych potrzebach konsumentów i różnej dostępności. Kilka lat temu na tym rynku obecne były tylko duże korporacje międzynarodowe, ale teraz coraz bardziej otwiera się na mniejsze przedsiębiorstwa - zaznacza dyrektor ING Banku Śląskiego.

- Jest to też rynek z rosnącym udziałem e-commerce i wiele firm upatruje w tym możliwość dotarcia do chińskiego konsumenta. ING również postawiło na Państwo Środka – gdzie jest obecne od wielu lat poprzez odziały w Pekinie i Szanghaju: specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w szczególności w transakcjach Finansowania Handlu – dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH